Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C) |
|
AC2 |
Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C) |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Desenvolupar les habilitats necessàries per realitzar funcions directives en l'empresa. (P) |
|
AP2 |
Innovar i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. (P) |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. |
AC1 AC2 AP1
|
BC2 BC3
|
CC3 CC5
|
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. |
AC1
|
BC3 BC6
|
CC3 CC4
|
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. |
AC1 AC2 AP1
|
BC2 BC3 BC4
|
CC3 CC4 CC5
|
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. |
AC1 AP2
|
BC3 BC4
|
CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. PANORAMA DE LA DIRECCIÓN ESTRATÉGICA |
1.1. Concepto y proceso de la estrategia.
1.2. Objetivo estratégico: creación de valor.
1.3. Análisis interno y externo de la empresa.
1.4. Estrategias competitivas. |
TEMA 2. ESTRATEGIAS CORPORATIVAS |
2.1. Estrategias de desarrollo y crecimiento.
2.2. Gestión de empresas diversificadas.
2.3. Estrategias de internacionalización.
2.4. Estrategias tecnológicas y de innovación. |
TEMA 3. IMPLEMENTACIÓN DE LA ESTRATEGIA |
3.1. Modelos de negocio.
3.2. Innovación de valor y océanos azules.
3.3. Clusters industriales y de innovación.
3.4. Gestión del conocimiento y aprendizaje organizativo.
3.5. Decisiones estratégicas y teoría de juegos.
3.6. Ética en las organizaciones. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
20 |
35 |
Treballs |
|
1 |
24 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
28 |
0 |
28 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Elaboración en equipo (formado por 3 integrantes) de un trabajo monográfico relacionado con algún aspecto concreto de la dirección estratégica en empresas. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
Descripció |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Elaboración en equipo (formado por 3 integrantes) de un trabajo monográfico relacionado con algún aspecto concreto de la dirección estratégica en empresas. |
40% |
Proves mixtes |
Prueba integral (examen) sobre el conjunto de contenidos de la asignatura.
Consta de dos partes, una teórica tipo test, y otra práctica de resolución de ejercicios y/o casos. |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segunda convocatoria consistirá en una prueba integral (100% de la nota, la cual constará de dos partes: una teórica tipo test, y otra práctica de resolución de ejercicios y/o casos |
Bàsica |
GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R., Dirección estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Pearson Prentice Hall.
NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A., La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones., 2007 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
THOMPSON, A. A. Jr.;STRICKLAND III, A. J. i GAMBLE, J. E., Administración estratégica:Teoría y casos., 2012 (o última edició), México: McGraw-Hill.
|
|
Complementària |
BRUNET, I. i VIDAL, A., El gobierno del factor humano., 2007, Madrid: Delta.
DIXIT, A. K. i NALEBUFF, B. J., Pensar estratégicamente: Un arma decisiva en los negocios, la política y la vida diaria. , 1992, Barcelona: Antoni Bosch Editor.
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., Dirección estratégica de la empresa: Fundamentos y puesta en práctica. , 2005, Madrid: Delta.
GARCÍA DÍEZ, J., Clusters: Competir colaborando., 2011, Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
GARCÍA PÉREZ, G. , Estrategias de internacionalización de la empresa: Cómo realizar negocios internacionales. , 2012, Madrid: Pirámide.
PORTER, M. E., Ser competitivo: Nuevas aportaciones y conclusiones., 2003 (o última edició), Bilbao: Deusto.
SCHILLING, M. A. , Dirección estratégica de la innovación tecnológica. , 2008 (o última edició), Madrid: McGraw-Hill
VENTURA VICTORIA, J., Análisis estratégico de la empresa., 2008, Madrid: Paraninfo
|
|
|
Altres comentaris |
Los estudiantes podrán asistir a las clases de la asignatura "Dirección Estratégica Avanzada" del Máster en Dirección de Empresas (2016). |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|