Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Conèixer el procés d'investigació científica. (I) |
|
AR2 |
Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Objectius |
Competències |
Formular hipòtesis d'investigació. |
AR1
|
BC2
|
CC2
|
Dissenyar estratègies metodològiques per abordar una investigació segons el propòsit d'estudi. |
AR1
|
BC3
|
CC2
|
Treballar quantitativament amb dades i variables. |
AR2
|
BC2
|
CC2
|
Introduir l'estudiant a l'anàlisi multivariant. |
AR2
|
BC2
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. CONCEPTES BÀSICS. |
1.1. Tipologia de variables.
1.2. Representació de dades quantitatives.
1.3. Descripció numèrica d'una variable aleatòria utilitzant R. |
TEMA 2. ANÀLISI QUANTITATIVA AMB R. |
2.1. Anàlisi de poblacions i mostres.
2.2. Formulació i contrastació d'hipòtesis.
2.3. Mesures d'associació estadística.
2.4. Regressió lineal.
|
TEMA 3. ALGUNES TÈCNIQUES PER AL TRACTAMENT DE DADES. |
3.1. Anàlisi de Components Principals.
3.2. Clusterització.
3.3. Anàlisi de correspondències. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
0 |
17 |
17 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d’introducció a l’assignatura on s’explica la metodologia, objectius, continguts i avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts bàsics de l'assignatura per part del professorat amb suport del llenguatge de programació R. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de pràctiques informàtiques dels continguts de l'assignatura amb R. |
Treballs |
Realització de treballs per part de l'estudiant. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Durant l'horari d'atenció als estudiants es resoldran qüestions teòriques i pràctiques relacionades amb l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Lliurament d'exercicis pràctics sobre els temes 1 i 2. |
30% |
Treballs |
Treball sobre els continguts desenvolupats a l'assignatura. |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
AITKIN, M., et al., Statistical Modelling in R., Oxford University Press, 2009
CLAUSEN, S.E., Applied correspondence analysis: an introduction., Sage, 1998
DALGAARD, P., Introductory statistics with R., Springer, 2008
HORTON, N., Using R for Data Management, Statistical Analysis, and Graphics., Chapman&Hall/CRC, 2011
JOLLIFFE, I.T., Principal Component Analysis, Springer, 2002
XU, R.; WUNSCH, D., Clustering, Wiley, 2009
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura suposa un coneixement dels termes, conceptes i procediments estadístics bàsics. Es recomana a l'estudiant que acompanyi el desenvolupament de l'assignatura amb un manual bàsic d'Estadística aplicada a les ciències socials. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|