DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA I Codi 16625208
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2012)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SORROSAL FORRADELLAS, MARIA TERESA
Adreça electrònica mariateresa.sorrosal@urv.cat
Professors/es
SORROSAL FORRADELLAS, MARIA TERESA
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura s'aborda d'una forma eminentment pràctica, fent ús de R, l'anàlisi quantitativa de dades.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Conèixer el procés d'investigació científica. (I)
  AR2 Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Formular hipòtesis d'investigació. AR1
BC2
CC2
Dissenyar estratègies metodològiques per abordar una investigació segons el propòsit d'estudi. AR1
BC3
CC2
Treballar quantitativament amb dades i variables. AR2
BC2
CC2
Introduir l'estudiant a l'anàlisi multivariant. AR2
BC2
CC2

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. CONCEPTES BÀSICS. 1.1. Tipologia de variables.
1.2. Representació de dades quantitatives.
1.3. Descripció numèrica d'una variable aleatòria utilitzant R.
TEMA 2. ANÀLISI QUANTITATIVA AMB R. 2.1. Anàlisi de poblacions i mostres.
2.2. Formulació i contrastació d'hipòtesis.
2.3. Mesures d'associació estadística.
2.4. Regressió lineal.
TEMA 3. ALGUNES TÈCNIQUES PER AL TRACTAMENT DE DADES. 3.1. Anàlisi de Components Principals.
3.2. Clusterització.
3.3. Anàlisi de correspondències.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 0 5
 
Sessió Magistral
10 0 10
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
15 15 30
Treballs
0 17 17
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Sessió d’introducció a l’assignatura on s’explica la metodologia, objectius, continguts i avaluació.
Sessió Magistral

Explicació dels continguts bàsics de l'assignatura per part del professorat amb suport del llenguatge de programació R.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Realització de pràctiques informàtiques dels continguts de l'assignatura amb R.
Treballs Realització de treballs per part de l'estudiant.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Durant l'horari d'atenció als estudiants es resoldran qüestions teòriques i pràctiques relacionades amb l'assignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Lliurament d'exercicis pràctics sobre els temes 1 i 2. 30%
Treballs Treball sobre els continguts desenvolupats a l'assignatura. 70%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica AITKIN, M., et al., Statistical Modelling in R., Oxford University Press, 2009
CLAUSEN, S.E., Applied correspondence analysis: an introduction., Sage, 1998
DALGAARD, P., Introductory statistics with R., Springer, 2008
HORTON, N., Using R for Data Management, Statistical Analysis, and Graphics., Chapman&Hall/CRC, 2011
JOLLIFFE, I.T., Principal Component Analysis, Springer, 2002
XU, R.; WUNSCH, D., Clustering, Wiley, 2009

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Aquesta assignatura suposa un coneixement dels termes, conceptes i procediments estadístics bàsics. Es recomana a l'estudiant que acompanyi el desenvolupament de l'assignatura amb un manual bàsic d'Estadística aplicada a les ciències socials.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent