DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA I Codi 16625210
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN ., GERARD ANTHONY
Adreça electrònica gerard.ryan@urv.cat
mar.pamies@urv.cat
Professors/es
RYAN ., GERARD ANTHONY
PÀMIES PALLISÉ, MARIA DEL MAR
Web
Descripció general i informació rellevant Introdueix les tècniques qualitatives de la recerca i considera les situacions adequades pel seu ús en les investigacions científiques.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C)
  AC2 Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C)
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Conèixer el procés d'investigació científica. (I)
  AR2 Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Entender las asunciones básicas del paradigma de investigación cualitativo AC1
AC2
Conocer el nivel de aplicación del paradigma cualitativo en la investigación empresaria actual AC1
AC2
Iniciar a los alumnos en el diseño de la investigación AC1
AC2
Ayudar a los estudiantes a desarrollar habilidades de recopilación y análisis de datos cualitativos. AR1
AR2
Introducir a los estudiantes en las implicaciones metodológicas y éticas de las asunciones de la investigación cualitativa AR1
AR2

Continguts
Tema Subtema
1 - LA REUNIÓ DE GRUP (‘FOCUS GROUPS’). Introducció
Metodologies
Definicions
Punts forts
Punts dèbils
El focus group virtual
La planificació del focus group
El 'questioning route'
2 - LA ENTREVISTA EN PROFUNDITAT Introducció
La societat 'entrevista'
Definicions
Dimensions
Quan utilitzar la entravista
Forts i dèbils
Tipus i estil d'entravistes
Tipus de preguntes
El 'questioning route'
Preparació per la entrevista
3 - EL DIARI PERSONAL Introducció i definicions
Quan es fa servir el diari personal?
Tipus de diaris
Com s'omplen?
Forts i dèbils

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
 
Seminaris
9 13.5 22.5
Presentacions / exposicions
3 4.5 7.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
3.2 4.8 8
Treballs
13 19.5 32.5
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación del programa de la asignatura, explicación de sus contenidos y exposición de su desarrollo y método de evaluación.
Seminaris Presentación y discusión en profundidad de un tema sobre la base de una selección de artículos trabajados previamente por el alumano.
Presentacions / exposicions Presentación de las críticas de los distintos trabajos y discusión entre grupos.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Ejercicios de práctica metodologica
Treballs Trabajo de investigación cooperativo
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Se fijarán sesiones de tutorización de proyecto por grupo. Para consultas individuales del alumno se realizará previa cita concertada con el profesor.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Participació activa a classe 5%
Presentacions / exposicions Part dels 2 treballs d'avaluació continuada 20%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participació activa a classe 5%
Treballs 2 treballs d'avaluacio continuada
40%
Altres

Examen Final

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un examen pel 100% de la nota de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica García, E (Comp), Fundamentos de técnicas cualitatiavs de investigación (Lecturas), ,
, Selección artículos de aplicación metodológica, Espacio moodle de la asignatura,

Complementària Berg, B, Qualitative Research for the Social Sciences, 1998 (3ª edición), Allyn Bacon
Silverman, D, Qualitative Research:Theory, Method and Practice, 2004, Sage, London
Boje, D., Narrative Methods for Organization and Communication Research, 2001, Sage, London
Gbirch, Carol, Qualitative data analysis, 2007, sage, london
Janesick, Valerie J., "Stretching" exercices for qualitative researchers, 2003, sage, london

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent