DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA II Codi 16625211
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GARCÍA ÁLVAREZ, MARÍA ERCILIA
Adreça electrònica mariaercilia.garcia@urv.cat
hugh.scullion@urv.cat
Professors/es
GARCÍA ÁLVAREZ, MARÍA ERCILIA
SCULLION .-, HUGH
Web
Descripció general i informació rellevant Examina tècniques qualitatives específiques i especialitzades i considera el seu ús pràctic en la investigació científica.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer algunes de les principals tècniques en la investigació qualitativa.
Saber utilitzar aquestes tècniques/eines en el treball de camp en la investigació qualitativa.
Poder triar la tècnica qualitativa més adequada en cada context de recerca.
Conèixer els fonaments de la anàlisi de les dades qualitatives.

Continguts
Tema Subtema
1-METODOLOGÍA CUALITATIVA EN ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS
1.1-Revisión breve metodología cualitativa
1.2-Diseño de una investigación
1.3-Técnicas de obtención de datos y tipos
1.4-Preparando los datos para su análisis (Tecnología digital para el registro y la trascripción)
2- ANTICIPANDO EL ANÁLISIS CUALITATIVO: VARIEDAD DE ENFOQUES ANALÍTICOS
2.1-El estudio de caso
2.2-Etnografía
2.3-Teoría fundamentada
2.4-Análisis temático
2.5-Diseños mixtos
2.6-Enfoques postmodernos
3-EL PROCESO DE ANÁLISIS. ANÁLISIS CUALITATIVO DE DATOS CUALITATIVOS
3.1-Identificación de temas
3.2-Códigos inductivos y deductivos, libros de códigos y procesos de codificación
3.3-Categorías
3.4-Estableciendo enlaces: Memos y representaciones gráficas (matrices y redes)
4-SOFTWARE PARA EL ANÁLISIS CUALITATIVO: PROGRAMAS COMERCIALES VERSUS LIBRES
4.1-Criterios de selección
4.2-Utilidades del software cualitativo para el análisis
4.3-Taller de software libre (EDET)
5-CALIDAD, ÉTICA Y PRESENTACIÓN DEL ANÁLISIS

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
 
Sessió Magistral
8 12 20
Resolució de problemes, exercicis
14 21 35
 
Atenció personalitzada
1 1.5 2.5
 
Proves pràctiques
4 6 10
Proves de desenvolupament
2 3 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Resum i repàs dels continguts de l'assignatura introductòria a les tècniques qualitatives de recerca
Sessió Magistral Introducció dels concepts relacionats amb l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis Aplicació dels conceptes de l'assignatura al treball de camp
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria sobre el progrés de l'estudiant a l'assignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de desenvolupament Examen final escrit sobre el contingut de l'assignatura 40%
Proves pràctiques Treballs pràctics fent servir les tècniques qualitatives de recerca 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Anselm Strauss & Juliet Corbion, Basics of qualitative research, Second, Sage, Thousand Oaks, California
David Silverman, Doing qualitative research, , Sage, London

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent