DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) VALORACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CIENTÍFICA Codi 16625215
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2012)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SÁNCHEZ REBULL, MARÍA VICTORIA
Adreça electrònica mariavictoria.sanchez@urv.cat
gerard.ryan@urv.cat
Professors/es
SÁNCHEZ REBULL, MARÍA VICTORIA
RYAN ., GERARD ANTHONY
Web
Descripció general i informació rellevant Examina el sistema actual que s'utilitza per valorar la productivitat científica i contempla les estratègies bàsiques per entrar en aquest sistema.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C)
  AC2 Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C)
  Professionalitzador
  AP2 Innovar i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. (P)
  Recerca
  AR1 Conèixer el procés d'investigació científica. (I)
  AR2 Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
'Publish or Perish' - Entendre el repte dels professors universitaris: Publicar o morir. AC1
AC2
Conèixer els sistemes de rankings de les publicacions acadèmiques i científiques. AR1
AR2
Identificar i avaluar les publicacions científiques, acadèmiques, professionals i de devulgació. AC1
AC2
Classificar les diferents tipus de publicacions (revistes, jornals, 'working papers', etc). AP2
AR1
Saber com preparar un article per ser publicat. AC1
AC2
AR1
AR2

Continguts
Tema Subtema
Introducció a l’assignatura i al programa
Identificant i desenvolupant el teu tema de recerca
Revistes, Rankings i index Com són les revistes científiques
Com identificar les principals revistes de la teva àrea
Com jutjar o avaluar la qualitat de les revistes.
Com llegir articles científics
Com dur a terme una revisió de literatura
Els continguts i l’estructura d’articles científics
Centrant el teu tema de recerca i identificant cossos de coneixement que han estudiat el teu tema.
Com escollir el teu tema de recerca
Plagi: Què és i com evitar-lo? Plagi
Com referenciar
Com revisar un article científic
Com respondre a una revisió de revisors
El sistema d’acreditació i la carrera professional de professors universitaris a Espanya i en un context internacional

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
9 13.5 22.5
Presentacions / exposicions
5 7.5 12.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 12 20
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
2 3 5
Proves pràctiques
4 6 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc.
Sessió Magistral Presentació i discussió dels conceptes de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Treballs pràctiques, presentacions, etc.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats a classe.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria sobre el progrés de l'estudiant a l'assignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de desenvolupament Examen Final 10%
Proves pràctiques Avaluació continuada/ Treballs Pràctics 70%
Altres

Participació activa a classe

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un examen pel 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Abby Day, How to get research published in journals, , Gower, Hampshire
Gordon B. Davis & Clyde A. Parker, writing the doctoral dissertation, Segona, Barron's educational Series, New York,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent