DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) PRÀCTIQUES Codi 16625501
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Pràctiques Externes optatives Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
Adreça electrònica ramonmaria.burrut@urv.cat
Professors/es
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'estudiant que no segueix l'especialitat d'investigació pot realitzar com a assignatura optativa les pràctiques que li permetran adquirir experiència en l'entorn professional. Amb la realització de Pràctiques, l'estudiant es vincula al món laboral, ja sigui en una institució pública (ajuntaments, diputacions, consells comarcals ...) o privada (entitats financeres, empreses familiars, multinacionals, pimes, assessories, ...). D'aquesta manera, l'estudiant pot completar l'adquisició de les competències que s'han anat treballant en el màster i, alhora, adquirir noves competències que li preparin per a la inserció en el mercat laboral.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C)
  AC2 Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C)
  Professionalitzador
  AP1 Desenvolupar les habilitats necessàries per realitzar funcions directives en l'empresa. (P)
  AP2 Innovar i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. (P)
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
• Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar. • Comprendre la complexitat de la cultura organitzacional i el funcionament d'una o diferents àrees funcionals de l'empresa. • Analitzar la realitat professional a partir dels coneixements i tècniques adquirides en el màster. • Desenvolupar un esperit analític, creatiu i crític per valorar la realitat professional i els problemes organitzacionals. AC1
AC2
AP1
AP2
BC2
BC4
BC5
CC5
CC6

Procediments de selecció
Procediments
1-El coordinador de pràctiques convoca als estudiants que han matriculat l'assignatura de pràctiques per coneixer el seu perfil, ambit on vol realitzar les pràctiques, coneixement d'idiomes, etc.
2- L'assignació del lloc de pràctiques on realitzarà la seva estada l'estudiant durant les 300 hores es realitzarà en funció del perfil i demanda de l'estudiant.
3- El coordinador de pràctiques envia els CV dels estudiants a les diferents empreses o institucions, segons perfil.
4- L'empresa selecciona entre els CV rebuts i entrevista els estudiants seleccionats.
5- L'empresa comunica al coordinador de pràctiques si acull algun estudiant en pràctiques i quin.
6- El coordinador de pràctiques genera la documentació necesaria per a la realització de les pràctiques (conveni de cooperació educativa).

El coordinador de les pràctiques de la FEE assigna a cada estudiant un tutor de pràctiques intern.
D'altra banda cada empresa o institució pública tria la persona que realitzarà la funció de tutor de l'estudiant, tutor de pràctiques extern, durant la seva estada.




Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes 3 0 3
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes 2 0 2
Relació amb el tutor de pràctiques intern 1 0 1
Relació amb el tutor de pràctiques extern 8 0 8
 
Estada de pràctiques 0 285 285
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries El coordinador de pràctiques convoca als estudiants
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes L'assignació del lloc de pràctiques on realitzarà la seva estada l'estudiant durant les 300 hores es realitzarà en funció del perfil i demanda de l'estudiant.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l'empresa o institució.
Relació amb el tutor de pràctiques intern L'estudiant ha de mantenir una sèrie d'entrevistes amb el seu tutor en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques.
Relació amb el tutor de pràctiques extern L'estudiant ha de mantenir una sèrie d'entrevistes amb el seu tutor en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques.
Estada de pràctiques Realització de l'estada en el lloc de pràctiques, realitzant les funcions assignades i previstes al projecte formatiu.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
Descripció
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa( per part del centre de pràctiques). Els tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i fer la valoració.

Avaluació
  Descripció Pes
Estada de pràctiques Informe tutor extern de pràctiques 70%
Altres

Informe tutor intern de pràctiques. Autoevaluació

15%

15%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No hi ha 2ª convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent