DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) ANÀLISI ECONÒMICA DE LES DECISIONS Codi 16635101
Ensenyament
Economia (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
OSÓRIO DA COSTA ., ANTÓNIO MIGUEL
Adreça electrònica antonio.osoriodacosta@urv.cat
Professors/es
OSÓRIO DA COSTA ., ANTÓNIO MIGUEL
Web http://http://gandalf.fcee.urv.es/professors/RicardoFlores/index.html
Descripció general i informació rellevant Adquirir els instruments per tal d’analitzar situacions que impliquin la presa de decisions utilitzant eines de teoria de jocs.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C)
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Comprendre models de teoria econòmica per tal d’analitzar la presa de decisions AC1
Utilitzar els instruments de la teoria de jocs per tractar la interacció estratègica entre diferents agents. AC1
BC2
Aplicar i adaptar els models anteriors a entorns oligopolístics de l’economia industrial. AC1
Resoldre problemes que impliquin la presa de decisions. AC1
BC2
CC4

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1: Jocs estàtics: teoria bàsica 1.1. Representació dels jocs en forma normal
1.2. Estratègies dominants i dominades
1.3. Equilibri de Nash
1.4. Les estratègies maximin
1.5. Aplicació: model de duopoli de Cournot
TEMA 2: Jocs estàtics: teoria avançada 2.1. Estratègies mixtes
2.2. Existència d’un equilibri de Nash
TEMA 3: Jocs dinàmics: teoria bàsica 3.1. Jocs dinàmics amb informació perfecta
3.2. Aplicació: el model de duopoli d’Stackelberg
3.3. Jocs en dues etapes amb informació imperfecta
3.4. Aplicació: aranzels i competència internacional imperfecta
3.5. Altres conceptes d’equilibri
TEMA 4: Jocs dinàmics: teoria avançada 4.1. Jocs repetits en dues etapes
4.2. Jocs repetits infinitament (Teorema de Folk)
4.3. Aplicació: col•lusió entre duopolistes



Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Sessió Magistral
15 22.5 37.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
9 13.5 22.5
 
Atenció personalitzada
3 3 6
 
Proves pràctiques
2 5 7
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes.
Presentació de l'assignatura: els continguts i el funcionament, com s'avaluarà, què és el que s'ha de fer i què es demana.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Són classes on el professor exposa els conceptes teòrics corresponents al temari.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària En aquestes classes els alumnes resoldran a la pissarra alguns dels exercicis proposats prèviament i que els alumnes hauran de portar ja resolts individualment o per grups.
Atenció personalitzada Temps per a resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura contactar per email amb ricardo.flores@urv.cat per demanar hora. També hi haurà un horari d’atenció personalitzada que es concretarà el primer dia de classe.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària En aquestes classes els alumnes resoldran a la pissarra alguns dels exercicis proposats prèviament i que els alumnes hauran de portar ja resolts individualment o per grups. 40%
Proves pràctiques La prova constarà d’exercicis pràctics de l’estil dels que s’han fet a classe (típicament són 4 exercicis i tots valen el mateix).
60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

- Pel que fa a l'avaluació de la primera convocatòria, hi haurà un examen que representarà un 60% de la nota final. El 40% restant va lligat al lliurament d'exercicis en classe i participació en classe.

- Pel que fa a l'avaluació de la segona convocatòria, hi haurà un examen general de tota la matèria. Aquest examen comptarà el 100% de la nota final.


Fonts d'informació

Bàsica

Theilen, Teoria Económica de la Decisión, URV

Complementària

- Varian, Análisis Microeconómico, Antoni Bosch, Barcelona, última edició disponible
- Gibbons, Un Primer Curso de Teoria de Juegos, Antoni Bosch, Barcelona, última edició disponible

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
MÈTODES MATEMÀTICS PER A L'ANÀLISI ECONÒMICA/16635201
ECONOMETRIA AVANÇADA/16635202
MICROECONOMIA AVANÇADA/16635203

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ANÀLISI ECONÒMICA DELS MERCATS/16635102

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent