Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C) |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Adquirir coneixements avançats sobre qüestions relacionades amb aspecte monetaris |
AC1
|
|
|
Comprendre el funcionament global d'una economia |
AC1
|
|
|
Analitzar dades macroeconòmiques per a la seva posterior interpretació |
|
BC3
|
|
Prendre consciència de la problemàtica macroeconòmica actual |
|
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: Introducció
|
1.1.Models macroeconòmics bàsics
|
TEMA 2: Formació del tipus d'interès |
2.1. Mercat de diners
2.2. Mercat de crèdit
2.3. Mercat d’estalvi
|
TEMA 3: Economia internacional i formació del tipus d'interès |
3.1. Enfocament monetari a llarg termini
3.2. Enfocament monetari a curt termini.
3.3. La balança de pagaments.
|
TEMA 4: Les expectatives. |
4.1. Les expectatives a la teoria econòmica.
4.2. Tipus d'expectatives.
4.3. Models amb expectatives racionals
|
TEMA 5: La qüestió de la ineficàcia de la política monetària |
5.1.Ineficàcia de la política monetària anticipada.
5.2. Ineficàcia de la política monetària en una economia oberta
|
TEMA 6: Temes actuals de macroeconomia |
6.1. Crisi del tipus de canvi
6.2. Crisi de deute
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
21 |
30 |
51 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
12 |
18 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels blocs temàtics a l’aula |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes i exercicis que consistiran en el desenvolupament de qüestions relacionades amb la matèria explicada a classe |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
L’horari d’atenció personalitzada serà els dilluns de 17 a 19 al despatx nº 311 |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes i exercicis teòrics o pràctics, a l'aula ordinària, sobre els continguts explicats a clase al llarg del curs |
40% |
Proves de desenvolupament |
Proves de desenvolupament, al final del curs, amb exercicis teòrics sobre els continguts explicats a clase al llarg de tot el curs |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una única prova de desenvolupament que valdrà el 100% de la nota final |
Bàsica |
Robert C. Feenstra y Alan M. Taylor, Macroeconomía Internacional, segona, Editorial Reverter. 2012
P.R. Krugman, M. Obstfled y M.J. Melitz, Economía Internacional, 9, Mc Graw Hill 2012
A. Argandoña, C. Gámez y F. Mochón, Macroeconomía Avanzada I, primera, Mc Graw Hill 1996
|
|
Complementària |
A. Novales y C. Sebastián, Anàlisis Macroeconómico, primera, Marcial Pons 1998
, , ,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MACROECONOMIA AVANÇADA/16635204 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|