DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) MACROECONOMIA AVANÇADA Codi 16635204
Ensenyament
Economia (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
QUESADA ARANA, ANTONIO
Adreça electrònica antonio.quesada@urv.cat
Professors/es
QUESADA ARANA, ANTONIO
Web http://gandalf.fcee.urv.es/professors/AntonioQuesada/docencia.html
Descripció general i informació rellevant Es presenten i desenvolupen els fonaments de la macroeconomia dinàmica d'equilibri general, que es condisera el darrer desenvolupament de la teoria macroeconòmica des dels seus origens als anys 1930. També es presenten i desenvolupen els fonaments d'un dels models macroecòmics més populars i versàtils, el model de generacions encavalcades.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C)
  Professionalitzador
  AP2 Valorar l'eficàcia de diferents polítiques públiques per aconseguir un determinat objectiu. (P)
  Recerca
  AR1 Utilitzar la modelització econòmica de manera que pugui comprendre els estudis acadèmics d'una determinada àrea econòmica i proposar modificacions, aplicacions i extensions. (I)
  AR2 Plantejar preguntes concretes i rellevants en algun camp de l'Economia i les estratègies investigadores adequades per respondre-les. (I)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer la representació d'una economia mitjançant els models dinàmics d'equilibri general AC1
BC4
Conèixer la representació d'una economia mitjançant els models de generacions encavalcades AC1
BC4
Resoldre models dinàmics d'equilibri general i expressar correctament els arguments que justifiquen les solucions obtingudes AC1
AR1
AR2
AP2
BC1
BC2
BC3
BC4
CC4
Resoldre models de generacions encavalcades i expressar correctament els arguments que justifiquen les solucions obtingudes AC1
AR1
AR2
AP2
BC1
BC2
BC3
BC4
CC4

Continguts
Tema Subtema
1. Representació d'una economia mitjançant models dinàmics d'equilibri general 1. El model bàsic
2. Creixement econòmic
3. El govern
2. Representació d'una economia mitjançant models de generacions encavalcades 1. El model Diamond-Samuelson
2. Aplicacions del model
3. Extensions

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
20 20 40
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 24 32
 
Atenció personalitzada
1 1 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presenten els continguts i l'estructura del curs, i el sistema d'avaluació
Sessió Magistral S'expliquen els models que constitueixen els continguts dels curs i es resolen dubtes dels estudiants relatius a la solució dels models
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Els estudiants lliuren per a la seva avaluació les respostes dels exercisis proposats i són cridats a resoldre exercicis seleccionats a la pissarra
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Descripció
Es farà un seguiment personalitzat del rendiment dels estudiants en relació amb la resolució dels exercicis proposats durant el curs

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Els estudiants hauran de lliurar les solucions, degudament justificades, dels exercicis proposats i resoldre a la pissarra algun seleccionat a l'efecte 40%
Altres

Examen final consistent en la resolució de dos exercicis (un de cada part del temari del curs), del mateix estil dels que han de resoldre durant el curs. L'examen es realitzarà en la data establerta durant el període oficial d'exàmens.

60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en el lliurament de les solucions d'una selecció dels problemes de la llista d'exercicis que es comunicarà oportunament (25% de la nota final) i en la realizació d'un examen final de les mateixes característiques que l'examen final de la primera convocatòria (75%).


Fonts d'informació

Bàsica Michael Wickens, Macroeconomic Theory: A Dynamic General Equilibrium Approach, 2008, Princeton University Press
Ben J. Heijdra, Foundations of Modern Macroeconomics, 2009 (2a ed.), Oxford University Press

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent