DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) MACROECONOMIA AVANÇADA Codi 16635204
Ensenyament
Economia (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
QUESADA ARANA, ANTONIO
Adreça electrònica antonio.quesada@urv.cat
Professors/es
QUESADA ARANA, ANTONIO
Web http://gandalf.fcee.urv.es/professors/AntonioQuesada/docencia.html
Descripció general i informació rellevant Es presenten i desenvolupen els fonaments de la macroeconomia dinàmica d'equilibri general, que es condisera el darrer desenvolupament de la teoria macroeconòmica des dels seus origens als anys 1930. També es presenten i desenvolupen els fonaments d'un dels models macroecòmics més populars i versàtils, el model de generacions encavalcades.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C)
  Professionalitzador
  AP2 Valorar l'eficàcia de diferents polítiques públiques per aconseguir un determinat objectiu. (P)
  Recerca
  AR1 Utilitzar la modelització econòmica de manera que pugui comprendre els estudis acadèmics d'una determinada àrea econòmica i proposar modificacions, aplicacions i extensions. (I)
  AR2 Plantejar preguntes concretes i rellevants en algun camp de l'Economia i les estratègies investigadores adequades per respondre-les. (I)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer la representació d'una economia mitjançant els models dinàmics d'equilibri general AC1
BC4
Conèixer la representació d'una economia mitjançant els models de generacions encavalcades AC1
BC4
Resoldre models dinàmics d'equilibri general i expressar correctament els arguments que justifiquen les solucions obtingudes AC1
AR1
AR2
AP2
BC1
BC2
BC3
BC4
CC4
Resoldre models de generacions encavalcades i expressar correctament els arguments que justifiquen les solucions obtingudes AC1
AR1
AR2
AP2
BC1
BC2
BC3
BC4
CC4

Continguts
Tema Subtema
1. La modelització de la dinàmica macroeconòmica en el llarg termini 1. El model de generacions encavalcades
2. Models purament econòmics de creixement
3. Models socials de creixement
2. La cerca de fets estilitzats de la dinàmica macroeconòmica en el molt llarg termini 1. Era preindustrial
2. Era industrial

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
20 20 40
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 24 32
 
Atenció personalitzada
1 1 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presenten els continguts i l'estructura del curs, i el sistema d'avaluació
Sessió Magistral S'expliquen els models que constitueixen els continguts dels curs i es resolen dubtes dels estudiants relatius a la solució dels models
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Els estudiants lliuren per a la seva avaluació les respostes dels exercisis proposats i són cridats a resoldre exercicis seleccionats a la pissarra
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Descripció
Es farà un seguiment personalitzat del rendiment dels estudiants en relació amb la resolució dels exercicis proposats durant el curs

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es realitzaran dos exàmens parcials al llarg de curs basats en la resolució de models. Cadascun d'ells representarà el 25% de la nota. 50%
Altres

Examen final consistent en la resolució de problemes i exercicis del mateix estil dels que es proposen en les llistes d'exercicis. L'examen es realitzarà en la data establerta durant el període oficial d'exàmens.

50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en el lliurament de les solucions d'una selecció dels problemes de les llistes d'exercicis que es comunicarà oportunament (25% de la nota final) i en la realizació d'un examen final de les mateixes característiques que l'examen final de la primera convocatòria (75%).


Fonts d'informació

Bàsica Michael Wickens, Macroeconomic Theory: A Dynamic General Equilibrium Approach, 2008, Princeton University Press
Ben J. Heijdra, Foundations of Modern Macroeconomics, 2009 (2a ed.), Oxford University Press
Patrick Minford, David Peel, Advanced Macroeconomics: A Primer, 2002, Edward Elgar

Hi haurà el material del curs a la plana web http://gandalf.fcee.urv.es/professors/AntonioQuesada/docencia.html.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent