DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) TEMES D'ECONOMIA PÚBLICA Codi 16635207
Ensenyament
Economia (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
LLOP LLOP, MARIA
Adreça electrònica maria.llop@urv.cat
Professors/es
LLOP LLOP, MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C)
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Utilitzar la modelització econòmica de manera que pugui comprendre els estudis acadèmics d'una determinada àrea econòmica i proposar modificacions, aplicacions i extensions. (I)
  AR2 Plantejar preguntes concretes i rellevants en algun camp de l'Economia i les estratègies investigadores adequades per respondre-les. (I)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Plantejar i analitzar models econòmics per tal d'estudiar algun fet econòmic AR1
AR2
CC6
Utilizar models i plantejaments metodològics per a l'anàlisi de diferents fets econòmics AC1
AR2
BC2
Analitzar de forma crítica i rigorosa una recerca ja desenvolupada BC3
BC4
CC3
CC4

Continguts
Tema Subtema
1. Models econòmics multisectorials d'equilibri general 1.1. Definició d'un entorn equilibri general
1.2. Un model lineal: l'anàlisi input-output
1.3. Un exemple de model no lineal: l'equilibri general computacional
2. Models ambientals d'equilibri general 2.1. De l'anàlisi econòmica a l'anàlisi ambiental
2.2. Aspectes metodològics de l'anàlisi mediambiental
3. Estudi de casos 3.1. Exemple de simulació d'impacte econòmic
3.2. Exemple de simulació d'impacte ambiental

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
7 0 7
 
Sessió Magistral
10 20 30
Seminaris
5 10 15
 
Atenció personalitzada
10 5 15
 
Proves orals
8 0 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Consisteixen en un recordatori dels temes bàsics que seran necessaris en l'assignatura
Sessió Magistral A les sessions magistrals es plantejaran els aspectes metodològics que conformen el contingut bàsic de l'assignatura
Seminaris Als seminaris es treballaran a fons articles acadèmics relacionats amb la temàtica de l'assignatura per tal que l'alumne pugui veure algunes possibles aplicacions de la metodologia vista a les sessions magistrals
Atenció personalitzada L'atenció personalitzada està encaminada a aclarir dubtes, facilitar el desenvolupament del treball de l'estudiant i guiar-lo en el seu procés d'aprenentatge

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada té com a objectiu resoldre dubtes i orientar l'estudiant d'una manera individual

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Es valorarà l'assistència a classe i la participació activa en les explicacions 15%
Seminaris L'estudiant haurà de demostrar la preparació d'un tema de recerca, fent una anàlisi rigurosa i plantejant alguns tòpics de recerca relacionats 50%
Proves orals Es plantejaran algunes activitats de caràcter oral, en les que s'haurà de plantejar algun tema d'estudi tot posant èmfasi en l'interès d'abordar-lo 15%
Altres

Es plantejaran altres proves, com ara l'ús de l'ordinador per a computar resultats o l'escrit de parts d'un informe tècnic o article científic.

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

A la segona convocatòria l'estudiant haurà de fer un comentari oral d'un article científic relacionat i resoldre un exercici de desenvolupament metodològic.


Fonts d'informació

Bàsica Miller i Blair, Input-output analysis: Foundations and Extensions, 2009,
Diversos, Conjunt d'articles científics relacionats amb l'assignatura, ,
Cardenete, Guerra i Sancho, Applied general equilibrium, 2012, Springer

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent