Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C) |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Identificar problemes organitzatius en l'àrea de la Gestió Pública i proposar solucions que millorin l'eficiència. (P) |
|
Recerca |
|
AR1 |
Utilitzar la modelització econòmica de manera que pugui comprendre els estudis acadèmics d'una determinada àrea econòmica i proposar modificacions, aplicacions i extensions. (I) |
|
AR2 |
Plantejar preguntes concretes i rellevants en algun camp de l'Economia i les estratègies investigadores adequades per respondre-les. (I) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Adquirir l'instrumental formal i conceptual per a l'anàlisi de la presa col·lectiva de decisions i l'assignació de béns indivisibles |
AC1
|
BC4
|
|
Determinar les implicacions de determinats axiomes sobre els mecanismes de decisió col·lectiva i d'assignació de béns |
AC1 AR1 AR2 AP1
|
BC1 BC2 BC3 BC4
|
CC4
|
Estudiar i presentar treballs d'investigació, relacionats amb els continguts del curs, en públic |
AR1
|
BC1 BC3 BC4 BC6
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
1. . L'agregació de preferències |
1. Les funcions de benestar social
2. Axiomàtica de la regla de la majoria
3. El teorema de Black
4. El teorema de Arrow
5. Variacions del teorema d'Arrow
6. El teorema de Sen |
2. La presa de decisions col·lectives |
1. Les funcions i les correspondències d'elecció social
2. El teorema de Gibbard-Satterthwaite
3. Funcions d'elecció
4. El problema de la implementació i el disseny de mecanismes: el teorema de Maskin
5. Alguns mecanismes destacats |
3. L'assignació de béns indivisibles |
1. Assignacions d'equilibri en economies de bescanvi d'objectes
2. Cor d'economies de bescanvi d'objectes
3. L'algorisme de Gale-Shapley i el problema de l'emparellament
4. Teoremes de repartiment jeràrquic d'objectes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
32.5 |
58.5 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
12 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts i l'organització del curs |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts del curs |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral dels estudiants d'un treball d'investigació publicat a alguna revista especialitzada i relacionat amb els continguts del curs |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Es farà un seguiment personalitzat del procés de selecció i preparació de la presentació del treball d'investigació que determina la nota final |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
La nota final s'obtindrà de l'avaluació de la presentació oral, al final del curs, d'un treball d'investigació a escollir per l'estudiant que estigui publicat en alguna revista especialitzada i relacionat amb els continguts del curs |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen oral relatiu a tots els continguts explicats durant el curs. |
Bàsica |
Ein-Ya Gura i Michael Maschler, Insights into Game Theory: An Alternative Mathematical Experience, 2008,
Lloyd Shapley i Herbert Scarf, On cores and indivisibility, 1974, Journal of Mathematical Economics 1, 23-37
Donald Campbell, Incentives: Motivation and the Economics of Information, 2006,
Donald Saari, Decisions and Elections: Explaining the Unexpected, 2001,
Allan Feldman i Roberto Serrano, Welfare Economics and Social Choice Theory, 2006,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|