Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C) |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Utilitzar la modelització econòmica de manera que pugui comprendre els estudis acadèmics d'una determinada àrea econòmica i proposar modificacions, aplicacions i extensions. (I) |
|
AR2 |
Plantejar preguntes concretes i rellevants en algun camp de l'Economia i les estratègies investigadores adequades per respondre-les. (I) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Exposar la relació entre economia, serveis sanitaris i salut. Descriure el funcionament i objectius dels sistemes sanitaris actuals, comparant les diferents formes d'assignació i distribució de recursos.
|
AC1 AR1 AR2
|
BC2
|
CC3
|
Analitzar les característiques del mercat sanitari i del mercat d'assegurances sanitàries, aprofundint en el comportament de consumidors i proveïdors.
|
AC1 AR1 AR2
|
BC2
|
CC3 CC4
|
Desenvolupar l'anàlisi de l’avaluació econòmica de tecnologies sanitàries. |
AC1 AR1 AR2
|
BC2
|
CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
1. Anàlisi Econòmica i Entorn Sanitari |
1.1. Economia, Salut i Serveis Sanitaris.
1.2. Respostes Institucionals. |
2. Mercats i Agents |
2.1. Mercat Sanitari
2.2. Mercat d'Assegurances Sanitàries
2.3. Els Consumidors
2.4. Els Proveïdors Sanitaris: Professionals i Institucions Sanitàries |
3. Avaluació Econòmica de Tecnologies Sanitàries |
3.1. Fonaments Econòmics
3.2. Anàlisi Cost-Efectivitat i Cost-Benefici
3.3. Modelització Matemàtica
3.5. Presa de Decisions
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Treballs |
|
4 |
8 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
2 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presenta l'assignatura i s'exposen, detingudament, els criteris d'avaluació |
Sessió Magistral |
S’introdueixen els continguts bàsics de cada tema i s’orienta a l’estudiant en relació a la bibliografia que ha de fer servir en el seu treball personal. |
Treballs |
L'alumne ha de treballar individualment i en profunditat una lectura que se li assignarà a l’inici de curs. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Presentacions / exposicions |
L’alumne exposarà a classe els resultats del treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Atenció personalitzada |
Temps a disposició dels estudiants per ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura. |
|
Sessió Magistral |
Treballs |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Qualsevol dubte es podrà resoldre personalment a les hores de consulta que figurin a l’horari de l’assignatura al Departament d’Economia de la URV.
Es recomana fer ús de l’atenció personalitzada, sobretot per poder fer el seguiment dels treballs d’avaluació continuada.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
A l’inici del curs s’assignarà a cada estudiant la bibliografia necessària per poder analitzar amb deteniment un tema relacionat amb el contingut del programa. |
30% |
Presentacions / exposicions |
Un cop realitzat el treball, els seus resultats s'exposaran oralment.
|
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Prova de caràcter objectiu relacionada amb el contingut del programa que s’haurà de desenvolupar individualment. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació. Segona convocatòria: L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de tornar a presentar les activitats que no s'hagin superat a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Folland,S; AC.Goodman and M.Stano, The economics of health and health care, 6a ed., 2010. New Jersey: Prentice Hall
López Casasnovas, G and V. Ortún, Economía y Salud: fundamentos y políticas, , 1998. Madrid: Ediciones Encuentro
McPake, B., Health Ecoomics: an international perspective, 3a ed., 2013. London: Routledge
Zweifel, PF; F.Breyer and M.Kifmann, Health economics, 2a ed., 2009. Boston: Springer
|
A la presentació de cada tema s’inclourà
la bibliografia específica i es concretaran els capítols de la bibliografia
bàsica que corresponen.
|
Complementària |
Culyer AJ i J.P. Newhouse, Handbook of Health Economics., , 2000. Amsterdam: North-Holland
Culyer AJ, Health Economics., , 2006. London: Routledge
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|