Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
AP3 |
Comprendre el funcionament dels mercats internacionals. (P) |
|
AP5 |
Reconèixer l'entorn micro i macroeconòmic que afecta a l'empresa i les decisions empresarials. (P) |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
L'estudiant ha de conèixer les diferents estratègies de què disposen les empreses per a establir-se als mercats estrangers |
AP3 AP5
|
BC3
|
CC5
|
L'estudiant ha de ser capaç d'entendre el paper que els aspectes socio-cultural juguen en la consolidació de les empreses multinacionals |
AP3
|
BC3
|
CC3
|
L'estudiant ha de ser capaç d'analitzar estudis de cas i identificar els factors d'èxit d'empreses internacionals |
AP3
|
BC3 BC5 BC6
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. La globalització |
1.1 Introducció
1.2 Què entenem per globalització
1.3 Factors que impulsen la globalització
1.4 El repte ètic de la globalització per les empreses
|
TEMA 2. L’estratègia internacional
|
2.1 Introducció
2.2 Concepte d’estratègia
2.3 Anàlisi extern (macro-entorn) i intern (micro-entorn)
2.4 Motius i condicionaments de l’estratègia internacional
|
TEMA 3. La decisió d’entrada en mercats internacionals
|
3.1 Introducció
3.2 Anàlisi i selecció de mercats internacionals
3.3 Formes d’entrada en els mercats internacional
3.4 L’elecció del mètode d’entrada
3.5 El procés d’internacionalització seqüencial de l’empresa exportadora a la multinacional
|
TEMA 4. L’organització de l’empresa internacional
|
4.1 Introducció
4.2 L’organització de l’empresa internacional
4.3 Ajust estructural en l’estratègia de creixement
4.4 Mecanismes de coordinació i control a l’empresa multinacional
|
TEMA 5. Els enfocaments estratègics de competència internacional
|
5.1 Globalització i Fragmentació
5.2 Tipus d’enfocament estratègic.
5.3 L’estratègia de la filial exterior |
TEMA 6. Les variables socioculturals.
|
6.1 Concepte de cultura
6.2 Anàlisi de diferències culturals entre països
6.3 La cultura de negocis en el món: Àsia, Europa, Nord América, Amèrica Llatina |
TEMA 7. Els Recursos Humans a l’empresa internacional
|
7.1 Introducció
7.2 La gestió d’ expatriats: avantatges i inconvenients
7.3 Pràctiques internacionals de Recursos Humans: Reclutament i selecció, Formació i desenvolupament professional, Compensació, L’expatriació a Espanya
|
TEMA 8. Marketing Internacional
|
8.1 El desenvolupament de productes i serveis per al mercat global
8.2 La fixació de preus en el mercat global
8.3 Sistemes de distribució internacional
8.4 Estratègies de promoció en el mercat internacional |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
14 |
21 |
35 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes. Presentació de l'assignatura: els continguts i el funcionament, com s'avaluarà, què és el que s'ha de fer i què es demana. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. Són classes on el professor exposa els continguts del temari. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Treball d'estudis de cas d'empreses internacionals |
Atenció personalitzada |
|
|
Atenció personalitzada |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura, contactar per email amb la profesora per demanar hora.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
En base als estudis de cas treballats durant el curs i el material vist a classe, l'estudiant farà un treball en equip que s'haurà d'exposar a classe |
40% |
Proves mixtes |
Examen final dels continguts del curs |
50% |
Altres |
Resolució de problemes i exercicis a l'aula ordinària. S'avaluarà també l'l'assistència i la participación en els debats. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Pel que fa a l'avaluació de la primera convocatòria, hi haurà un examen que representarà un 50% de la nota final, el 40% restant va lligat a la realització del treball en equip i el restant 10% estarà lligat a la resolució de problemes i exercicis durant al curs, així com la participació a classe. - Pel que fa a l'avaluació de la segona convocatòria, hi haurà un examen general de tota la matèria. Aquest examen comptarà el 100% de la nota final. |
Bàsica |
Pla Barber, José & León Darder, Fidel, Dirección de Empresas Internacionales, 2004, Pearson Educación
Barlett, Christopher & Ghostal, Sumantra, Transnational management: text, cases, and readings in cross-border management, 2003,
|
Al llarg del curs, la professora lliurarà material sobre estudis de cas i altres. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|