Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C) |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Valorar l'eficàcia de diferents polítiques públiques per aconseguir un determinat objectiu. (P) |
|
AP3 |
Comprendre el funcionament dels mercats internacionals. (P) |
|
AP5 |
Reconèixer l'entorn micro i macroeconòmic que afecta a l'empresa i les decisions empresarials. (P) |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Analizar los mercados e industrias que requieren la regulación del Estado. |
AP2 AP3
|
BC3 BC4 BC5
|
CC4
|
Analizar las actuaciones del Estado destinadas a garantizar la competencia en los mercados. |
AC1 AP2 AP3 AP5
|
BC3 BC4 BC5
|
CC4
|
Estudiar las economías de red y como el Estado puede incrementar la eficiencia en los mercados. |
AC1 AP2 AP5
|
BC3 BC4 BC5
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
Regulación en el contexto europeo |
Tema 2 |
La Política de Defensa de la Competencia en el ámbito español e internacional. |
Tema 3 |
Política de Defensa de la Competencia: Herramientas de análisis. . |
Tema 4 |
Liberalización, competencia y regulación en industrias de red: Panorámica actual a nivel español y europeo. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
22 |
22 |
44 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
5 |
8 |
13 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura y de los conceptos básicos necesarios para su seguimiento. |
Sessió Magistral |
Exposición por parte del profesor de los contenidos de la asignatura y participación de expertos en las clases de casos prácticos. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Treballs |
|
Atenció personalitzada |
|
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Descripció |
En el horario de atención a los alumnos se podrán resolver de manera personalizada las dudas sobre los contenidos de la assignatura que vayan surgiendo a lo largo del curso. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
|
35% |
Proves mixtes |
Los estudiantes tendrán que realizar un examen sobre los contenidos desarrollados a lo largo de la asignatura.
Además deberán realizar un trabajo sobre un caso práctico. |
65% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La prueba de evaluación de la 2ª convocatoria cosistirá en un examen final por el 100% de la nota, durante el periodo de 2ª convocatoria. |
Bàsica |
Motta, Massimo, Competition Policy, Cambridge University Press, 2004
Viscusi, W. Kip, Harrington, Joseph E. y Vernon, John M., Economics of Regulation and Antitrust, MIT Press, 2005
|
|
Complementària |
Pepall, Lynne, Richards, Daniel J. y Norman, George , Organización Industrial. Teoría y Práctica Contemporáneas, Thomson , 2006
Laffont, Jean Jacques y Tirole, Jean, Competition in Telecommunications , MIT Press , 1996
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|