Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C) |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Valorar l'eficàcia de diferents polítiques públiques per aconseguir un determinat objectiu. (P) |
|
AP3 |
Comprendre el funcionament dels mercats internacionals. (P) |
|
AP5 |
Reconèixer l'entorn micro i macroeconòmic que afecta a l'empresa i les decisions empresarials. (P) |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Analitzar els mercats i indústries que requereixen la regulació dels poders públics. |
AP2 AP3
|
BC3 BC4 BC5
|
CC4
|
Analitzar les actuacions dels poders públics destinades a garantir la competència als mercats.
|
AC1 AP2 AP3 AP5
|
BC3 BC4 BC5
|
CC4
|
Estudiar les economies de xarxa i com els poders públics poden incrementar l'eficiència als mercats. |
AC1 AP2 AP5
|
BC3 BC4 BC5
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Introducció |
Introducció
El debat entorn a la Política de la Competència
Defensa de la Competència vs. Regulació
Definició de Política de la Competència
Objectius de la Política de la Competència
Marc Normatiu
Panoràmica de l'evolució de la Política de la Competència |
Tema 2: Eines d'Anàlisi |
Introducció
El paradigma Estructura-Conducta-Resultats
Crítiques al paradigma Estructura-Conducta-Resultats
Barreres d'Entrada i Estructura
Anàlisi de la Conducta
Anàlisi dels Resultats
Podem de Mercat |
Tema 3: Pràctiques prohibides |
Introducció
Col·lusió i Acords Horitzontals
Predació
Obstaculització de l'Entrada
Discriminacions de Preus
Restriccions Verticals |
Tema 4: Control de fusions |
Introducció
Aspectes legals
Efectes de les fusions
Solucions
El contro de les fusions a la UE |
Tema 5: Control d'ajuts públics |
Introducció
Marc Legal
caracteritació dels ajuts estatals
Ajuts estatals sectorials |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
22 |
22 |
44 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
5 |
8 |
13 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i dels conceptes bàsics necessaris per al seu seguiment. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professor dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Participació d'experts en les classes de casos pràctics |
Treballs |
Realització d'un treball sobre un cas pràctic. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada per a resoldre dubtes. |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Descripció |
En l'horari d'atenció als alumnes es podran resoldre de manera personalitzada els dubtes sobre els continguts de l'assignatura que vagin sorgint al llarg del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Els estudiants hauran de realitzar un treball sobre un cas pràctic. |
35% |
Proves mixtes |
Els estudiants hauran de realitzar un examen sobre els continguts desenvolupats al llarg de l'assignatura.
|
65% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La prova d'avaluació de la 2a convocatòria consisteix en un examen final pel 100% de la nota, durant el període de 2a convocatòria. |
Bàsica |
Motta, Massimo, Competition Policy, Cambridge University Press, 2004
Viscusi, W. Kip, Harrington, Joseph E. y Vernon, John M., Economics of Regulation and Antitrust, MIT Press, 2005
|
|
Complementària |
Pepall, Lynne, Richards, Daniel J. y Norman, George , Organización Industrial. Teoría y Práctica Contemporáneas, Thomson , 2006
Laffont, Jean Jacques y Tirole, Jean, Competition in Telecommunications , MIT Press , 1996
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|