Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C) |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Valorar l'eficàcia de diferents polítiques públiques per aconseguir un determinat objectiu. (P) |
|
AP3 |
Comprendre el funcionament dels mercats internacionals. (P) |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Saber cómo funcionan las instituciones públicas |
AC1
|
BC1 BC2
|
|
Aplicar los conocimientos adquiridos en la resolución de problemas y el planteamiento de políticas concretas. |
AP2 AP3
|
BC2 BC3
|
|
Desarrollar un espíritu analítico, creativo y crítico para valorar la realidad
|
|
|
CC3 CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
1. Globalización, instituciones... ¿y desarrollo?
|
|
2. El liberalismo del siglo XIX: de la economía a la guerra |
|
3. El sistema de Bretton-Woods y su decadencia |
|
4. La globalización financiera: propósitos y despropósitos |
|
5. Estados, mercados y democracia: ¿complementarios o sustitutivos? |
|
6. La ética de la globalización |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
|
Sessió Magistral |
|
16 |
0 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
7 |
14 |
21 |
Debats |
|
4 |
0 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
12 |
12 |
24 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als continguts i a la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts del temari |
Presentacions / exposicions |
Exposició de treballs i comentari de lectures |
Debats |
Discussió de temes relacionats amb els continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Preparació del treball i de l'exposició |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Lliurament d'un treballs i exposició oral del mateix |
50% |
Debats |
Participació en els debats |
20% |
Altres |
Presentació i anàlisi crític de lectures |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La 2a convocatòria consistirà en el lliurament d'un treball (50%) i la realització d'un examen sobre els continguts de l'assignatura (50%). |
Bàsica |
Eichengreen, B. J. , La globalización del capital: historia del sistema monetario internacional, 2000, Antoni Bosch.
Judt, T., Algo va mal, 2010, Santillana
Krugman, P. , ¡Acabad ya con esta crisis! , 2012, Crítica
Ontiveros, E., Sin orden ni concierto, 1997, Analistas Finacieros Internacionales.
Rodrik, D., La paradoja de la globalización., 2011, Antoni Bosch.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|