DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) PRÀCTIQUES Codi 16635501
Ensenyament
Economia (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Pràctiques Externes optatives Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
Adreça electrònica ramonmaria.burrut@urv.cat
Professors/es
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'estudiant que no segueix l'especialitat d'investigació pot realitzar com a assignatura optativa les pràctiques que li permetran adquirir experiència en l'entorn professional. Amb la realització de Pràctiques, l'estudiant es vincula al món laboral, ja sigui en una institució pública (ajuntaments, diputacions, consells comarcals ...) o privada (entitats financeres, empreses familiars, multinacionals, pimes, assessories, ...). D'aquesta manera, l'estudiant pot completar l'adquisició de les competències que s'han anat treballant en el màster i, alhora, adquirir noves competències que li preparin per a la inserció en el mercat laboral.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C)
  AC2 Manejar les tècniques economètriques a l'ús per contrastar empíricament prediccions teòriques. (C)
  Professionalitzador
  AP1 Identificar problemes organitzatius en l'àrea de la Gestió Pública i proposar solucions que millorin l'eficiència. (P)
  AP2 Valorar l'eficàcia de diferents polítiques públiques per aconseguir un determinat objectiu. (P)
  AP3 Comprendre el funcionament dels mercats internacionals. (P)
  AP4 Utilitzar models teòrics i / o empírics per realitzar projeccions en el camp de les finances i mercats monetaris internacionals. (P)
  AP5 Reconèixer l'entorn micro i macroeconòmic que afecta a l'empresa i les decisions empresarials. (P)
  AP6 Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R + D, creixement, etc.) Al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial. (P)
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
- Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar. - Comprendre la complexitat de la cultura organitzacional. - Analitzar la realitat professional a partir dels coneixements i tècniques adquirides en el màster. - Desenvolupar un esperit analític, creatiu i crític per valorar la realitat professional i els problemes organitzacionals. AC1
AC2
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC3
CC5
CC6

Procediments de selecció
Procediments
Temporalització
Les pràctiques en empresa es desenvoluparan a partir del segon quadrimestre. El moment concret del començament de les pràctiques dependrà del calendari acadèmic.
Consultar el calendari acadèmic en el següent enllaç:
http://www.fee.urv.cat/estudiants/practiquesestud/estudcurric/index.html

Els passos a seguir en l'assignatura de Pràctiques Externes són els següents:

Matrícula i sol•licitud dels llocs de pràctiques
1. Matricular l’assignatura de pràctiques externes en el període ordinari de matrícula.
2. Registrar-se a l’aplicació de pràctiques de la Facultat i realitzar la sol•licitud de llocs de pràctiques durant la primera quinzena de febrer.
2.1 Consultar el llistat dels llocs de pràctiques a la pàgina WEB de la FEE.
2.2 Seleccionar els llocs de pràctiques.
2.3 Prioritzar els criteris addicionals. Aquests criteris només s'utilitzaran en el cas que no es pugui assignar cap dels llocs de pràctiques seleccionats en el pas anterior.
La sol•licitud quedarà sempre condicionada a la formalització de la matrícula de l’assignatura de Pràctiques i es podrà fer durant la primera quinzena de febrer.
La aplicació romandrà tancada, fora d’aquest període.

Procés d'assignació dels llocs de pràctiques
1. La Facultat farà una assignació provisional de llocs de pràctiques la tercera setmana de febrer tenint en compte els resultats acadèmics obtinguts per l’estudiant en el màster que està cursant.
2. L’entitat col•laboradora entrevistarà l’estudiant assignat provisionalment i comunicarà a la coordinació de pràctiques la seva acceptació o renúncia l’última setmana de febrer.




Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Relació amb el tutor de pràctiques intern 0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques extern 0 0 0
Estada de pràctiques 280 0 280
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes 1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes 12 0 12
 
Memòria 1 5 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries El coordinador de pràctiques convoca als estudiants a una sessió informativa.
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Relació amb el tutor de pràctiques extern
Estada de pràctiques
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l'empresa o institució
Memòria Elaboració d’un treball per part de l’estudiant en el qual resumirà les característiques de l’empresa, institució pública o centre de recerca on ha realitzat les pràctiques o desenvolupat el projecte de recerca i descriurà les tasques i funcions que ha desenvolupat

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Descripció

  Els tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i fer la valoració.


Avaluació
  Descripció Pes
Estada de pràctiques Informe tutor extern de pràctiques.

Informe tutor intern de pràctiques.
70%

10%
Memòria Elaboració d’un treball per part de l’estudiant en el qual resumirà les característiques de l’empresa, institució pública o centre de recerca on ha realitzat les pràctiques o desenvolupat el projecte de recerca i descriurà les tasques i funcions que ha desenvolupat 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Aquesta assignatura té convocatòria ÚNICA.

Degut a les característiques d'aquesta assignatura, NO hi ha CONVOCATÒRIA ADDICIONAL.

L'avaluació de les Pràctiques Externes es durà a terme tenint en compte els components següents que permeten obtenir una qualificació final:

- Avaluació per part del tutor intern

Valoració sobre els resultats d'aprenentatge treballats durant el desenvolupament de les Pràctiques Externes.

- Avaluació per part del tutor extern

Valoració sobre els resultats d'aprenentatge treballats durant el desenvolupament de les Pràctiques Externes.

- Autoavaluació

Informe de l'estudiant sobre la realització de les pràctiques, aprenentatges realitzats i reflexió crítica.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Recordeu que heu de matricular l'assignatura de Pràctiques Externes abans de fer la sol•licitud del lloc de pràctiques a l'aplicació de la web de la facultat.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent