DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) MÀRQUETING I Codi 16645103
Ensenyament
Gestió d'Empreses (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GENÉ ALBESA, JAUME
Adreça electrònica jaume.gene@urv.cat
Professors/es
GENÉ ALBESA, JAUME
Web http://www.jaumegene.com
Descripció general i informació rellevant Introducció a les estratègies i tàctiques del màrqueting

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial.
  AC3 Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Introduir als alumnes en el raonament que presideix la disciplina del Marketing, el seus fonaments, els seus métodes i les seves aplicacions. AC1
BC3
CC3
Proporcionar un coneixement del subsistema comercial de la empresa i dels seus diversos elements, en relació amb els seus fonaments, la direcció de Marketing i les activitats d'anàlisi comercial. AC1
AC3
BC3
CC3

Continguts
Tema Subtema
Tema 1 . El concepte i el contingut del màrqueting 1.1. El concepte de màrqueting
1.2. El contingut del màrqueting
1.3. La gestió del màrqueting a l'empresa
1.4. Les diferents òptiques en la gestió del màrqueting
1.5. Camps d'actuació del màrqueting
1.6. Crítiques al màrqueting
Tema 2. Planificacio estratègica i procés de marketing. 2.1 La planificació estratègica corporativa.
2.2 Estratègies competitives
2.3 Estratègies de creixement
2.4 El procés de marketing estratègic
Tema 3 . L'entorn de màrqueting

3.1. L'entorn de màrqueting
3.2. El microentorn de màrqueting
3.3. El macroentorn de màrqueting
3.4. La vigilància o monitorització de l'entorn
3.5. Identificació de les forces competidores

Tema 4. La informació del mercat 4.1 El sistema d’informació de màrqueting.
4.2 Concepte i objectiu de la investigació del mercat.
4.3 Tipus d’investigació de mercats.
4.4 Les fonts d’informació.
4.5 El procés d’investigació de mercats
Tema 5 . La segmentació del mercat i el posicionament 5.1. El significat de la segmentació
5.2. Els criteris de segmentació
5.3. Estratègies de segmentació
5.4. El procés de segmentació i la identificació del mercat-objectiu
5.5 Marketing one-to-one
5.6. El posicionament en el mercat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 0 4
 
Sessió Magistral
44 44 88
Presentacions / exposicions
12 24 36
 
Atenció personalitzada
15 0 15
 
Proves objectives de tipus test
1 0 1
Proves orals
6 0 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignautra mitjançant un cas.
Sessió Magistral Impartida a l'aula
Presentacions / exposicions Respecte de l'aplicació del marketing en un cas concret.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
A l'aula i al despatx.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves objectives de tipus test Sobre tot el temari de l'assignatura 70%
Proves orals Exposició del treball 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La participació a classe pot afegir 1,5 punts a la nota.

La 2a convocatòria consistirà en un examen integral tipus test.


Fonts d'informació

Bàsica Martin Armario, E, Marketing, , Ariel

Complementària

Ryan. G (Coordinador) 2007. El Procés de Màrqueting. Publicacions URV.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent