DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) MÈTODES MATEMÀTICS PER A LA GESTIÓ D'EMPRESES Codi 16645104
Ensenyament
Gestió d'Empreses (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
VILELLA BACH, MISERICÒRDIA
Adreça electrònica cori.vilella@urv.cat
Professors/es
VILELLA BACH, MISERICÒRDIA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura pretén proporcionar a l'estudiant les eines cuantitatives necessàries per al plantejament i l'anàlisi dels problemes econòmics i per a la presa de decisions empresarials.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Saber resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars BC2
Utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa AC2
Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació . Gestionar la informació i el coneixement . CC2
CC3

Continguts
Tema Subtema
Anàlisi de funcions en una i varies variables Creixement i decreixement.
Concavitat i convexitat.
Elasticitat.
Optimització Òptims lliures.

Òptims condicionats amb restriccions d'igualtat.

Òptims condicionats amb restriccions de desigualtat.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 16 24
Sessió Magistral
15 15 30
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
6 12 18
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'introduirà breument cada un dels temes que es tractaran.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es resoldran els exercicis proposats per cada tema.
Sessió Magistral S'analitzarà la teoria i exemples dels temes corresponents al programa.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Proves mixtes
Descripció
Els alumnes disposaran d'un horari de consultes per ser atesos i resoldre les seves consultes amb el professor de manera individualitzada.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es realit¡zarà una prova final amb problemes i exercicis de l'estil dels que s'han resolt a classe. 20%
Proves mixtes L'examen final constarà d'una part mes teorica i una part d'exercicis practics. 80%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

A la segona convocatòria el sistema d'avaluació serà d'un únic examen final del mateix tipus que el de la primera convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica Knut Sydsaeter, Peter Hammond, Andrés Carvajal, Matemáticas para el análisis económico, 2, 2012 pearson educacion

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
No hi ha requisits prèvis.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent