Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial. |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
|
AC3 |
Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable. |
|
AC4 |
Desenvolupar les capacitats d'innovació i creativitat empresarial que permetin a l'estudiant detectar oportunitats de l'entorn, dur a terme iniciatives emprenedores o emprendre projectes innovadors. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Interpreta i organitza correctament la informació quantitativa i qualitativa inicial.
Resol sense errors els problemes estadístics que se li plantegen.
Aplica les tècniques estadístiques adequades al problema que es planteja.
Interpreta correctament i comprèn la informació estadística obtinguda. |
AC2
|
|
|
Treball en equip.
|
AC3
|
BC5
|
|
Gestionar la informació i el coneixement. |
AC1
|
|
CC3
|
Ús de les noves tecnologies per a l'anàlisis de l'estadística. |
AC4
|
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: INTRODUCCIÓ A L'ESTADÍSTICA |
1. Concepte i contingut de l'Estadística
2. Estadística econòmica
3. Estadística descriptiva. Inferència estadística.
4. Concepte estadístic de població, mostra i individu
5. Variables estadístiques. Classificació.
|
TEMA 2: ANÀLISI DESCRIPTIVA DE LES DADES |
1. Distribució de freqüències d'una variable
2. Reducció de dades, agrupació en intervals
3. Representacions gràfiques
4. Paràmetres poblacionals. Mesures i estadístics mostrals
5. Mesures i estadístics de posició: mesures de tendència central
6. Mesures de posició no centrals: quartils, decils, percentils
7. Mesures de variabilitat o dispersió
8. Altres mesures |
TEMA 3: REGRESSIÓ LINEAL |
1. Concepte de regressió lineal simple. Criteri de mínims quadrats
2. Obtenció dels coeficients de la recta. Interpretació
3. Bondat de l'ajust: variància residual, coeficient de determinació
4. Predicció |
TEMA 4: INTRODUCCIÓ A LA PROBABILITAT |
1.Càlcul de probabilitats simples. TEOREMA DE BAYES.
2.Concepte de probabilitats condicionades. Interpretació.
3.Diferenciació de successos dependents i independents. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
17 |
0 |
17 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
0 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
17 |
0 |
17 |
Treballs |
|
15 |
0 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classe de presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Tractament de dades mitjançant full de càlcul. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i interpretació de problemes o exercicis. |
Treballs |
Realització d'un treball en grup, per a aplicar tots els conceptes estudiats a classe. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Consultes: Resoldre dubtes de forma personalitzada, i per a cada grup. El primer dia de classe s'informarà de l'horari d'atenció als estudiants de cada professor/a. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Participació a classe, i realització a l'aula dels exercicis. |
20% |
Treballs |
Treball en grup. |
50% |
Proves pràctiques |
Realització d'una prova pràctica, per a avaluar els coneixements adquirits per l'alumne. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- És obligatori aprovar l'exàmen final pràctic, per a poder aprovar l'assignatura en primera convocatòria. - Per a segona convocatòria es guardarà la nota de l'avaluació continuada (realització a l'aula dels exercicis + treball), i els alumnes nomès hauran de presentar-se a l'exàmen pràctic que contarà un 30%. En cas que els alumnes hagin suspès l'avaluació continuada, poden tornar a presentar el treball, i les diferents tasques realitzades a l'aula durant el curs. |
Bàsica |
DOMINGO, "Exercicis d'estadística empresarial", 2006 , col. EINA, 36.
MARTINPLIEGO, F.J, "Introducción a la estadística económica yempresarial (Teoría y práctica)", (2004), Thomson.
|
|
Complementària |
Mc Graw Hill., "Estadística aplicada a los negocios y a la economía", Lind, D. A. et al, 2008
|
Pàgina web de l' Instituto Nacional de Estadística (www.ine.es) i de l’Institut Català d’Estadística (www.idescat.net) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|