Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial. |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Implementar les eines matemàtiques explicades |
AC2
|
BC3
|
|
Valorar actius financers |
AC1
|
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
1. CONCEPTES INTRODUCTORIS
|
1.1 Conceptes bàsics
1.2. Preus financers |
2. RÈGIMS FINANCERS SIMPLES |
2.1. R.F. Interès simple
2.2. R.F. Descompte simple.
2.3. Aplicacions a Operacions financeres a curt Termini
|
3. RÈGIMS FINANCERS COMPOSTS |
3.1. Interès compost
3.2. Descompte compost
3.3. Equivalencies entre Règims
3.4. TAE
|
4. RENDES FINANCERES |
4.1. Introducció
4.2. Rendes constants
4.3. Rendes variables
|
5. PRÉSTECS |
5.1. Préstecs amb amortització única
5.2. Préstecs amb amortització Periòdica
5.3. Costs a els préstecs
5.4. Valor, usdefruit i nua Propietat
|
6. OPERACIONS FINANCERES A LLARG TERMINI |
6.1. Valoració d'Operacions financeres de renda fixa
6.2. Valoració d'Operacions financeres de renda variable
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
60 |
0 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
80 |
0 |
80 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Expossició de conceptes previs |
Sessió Magistral |
Desenvolupament conceptes teòrics |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució casos pràctics |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució casos pràctics amb ordinador |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
En funció de les necessitats que tingui cada alumne a les hores de consulta del professor |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Activitats realitzades a classe al respecte |
5% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Problemes i casos pràctics resolts a classe |
40% |
Altres |
Examen teòrico-pràctic sobre l'assignatura |
55% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
TERCEÑO, A.; SÁEZ, J.; BARBERÀ, M.G.; ORTÍ, F.; DE ANDRÉS, J.; BELVIS, C. , Matemática financiera, Pirámide,
Ferruz, L.; Portillo, M.P.; Sarto, J.L., , Dirección financiera del riesgode interés, Pirámide,
J. de Andrés, Valoración de empresas con el método de descuento por dividendos, URV, Networking
J. de Andres, Comparación financiera de la tributación efectiva del ahorro en el Real Decreto Legislativo 3/2004 y la ley 6/2006, Volum: 22 Número: 1-2 Pàgines, inicial: 101 final: 120 , Cuadernos Aragoneses de Economia
, , ,
|
|
Complementària |
J. de Andrés, Anàlisis financiero de la tributación de los dividendos en el real decreto legislativo 3/2004 y en la ley 35/2006, Análisis Financiero Volum: --- Número: 106 Pàgines, inicial: 46 final: 52 ,
J. de Andrés, M.C. Molina, S.Sardà , Relaciones de equilibrio a largo plazo en los tipos de interés del mercado interbancario europeo , Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa Volum: 20 Número: 3,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|