Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial. |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Adonar-se de les interrelacions econòmiques entre diferents països i àrees econòmiques |
AC1 AC2
|
BC1 BC6
|
CC2 CC6
|
Conèixer les variables macroeconòmiques fonamentals i les relacions entre elles. |
AC1 AC2
|
BC1 BC3 BC4 BC6
|
CC3 CC4 CC5 CC6
|
Introduir temes de debat i discussió a les classes a partir de les lectures |
AC1 AC2
|
BC1 BC3 BC4 BC6
|
CC3 CC4 CC6
|
Conèixer les interrelacions entre l'empresa i l'estructura de mercat que l'envolta |
AC1 AC2
|
BC1 BC3 BC4 BC6
|
CC3 CC4 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
Introducció. |
La microeconomia i la macroeconomia. |
1. Macroeconomia: una visió global |
1.1. Cicle econòmic
1.2. Ocupació i atur
1.3. Producció agregada.
1.4. Polítiques econòmiques
1.5. Inflació i deflació
1.6. Economia oberta |
2. L'anàlisi de l'economia |
2.1. Comptabilitat nacional
2.2. PIB
2.3. Atur
2.4. Índex de preus |
3. El creixement a llarg termini |
3.1. Comparació d'economies
3.2. Taxes de creixement
3.3. Les fonts del creixement
3.4. Èxit, decepció i fracàs
3.5. Teories de convergència |
4. La demanda i l'oferta. |
4.1. La demanda.
4.2. L'oferta.
4.3. L'equilibri del mercat.
4.4. Canvis en l'equilibri.
4.5. Elasticitats |
5. L'anàlisi dels mercats competitius |
5.1. L'eficiència d'un mercat competitiu
5.2. L'avaluació de l'impacte de les polítiques econòmiques
|
6. Competència, monopoli i regulació de mercats. |
6.1. La competència.
6.2. El monopoli.
6.3. L'oligopoli.
6.4. La regulació de mercats |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
|
Sessió Magistral |
|
27 |
40.5 |
67.5 |
Debats |
|
10 |
15 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9.5 |
14.25 |
23.75 |
Treballs |
|
4 |
6 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
1 |
2.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
6 |
10 |
Proves pràctiques |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Breu introducció del curs |
Sessió Magistral |
A les sessions magistrals s'exposarà la part teòrica que figura al programa. |
Debats |
Es proposaran lectures de temes d'actualitat i d'articles relacionats amb el tema tractat a la sessió magistral i es discutiran a classe. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Un cop introduïda la teoria, es desenvoluparà l'anàlisi pràctic a partir d'exercicis. |
Treballs |
Es proposarà una (o varies) discussió crítica o comentari d'algun article. |
Atenció personalitzada |
|
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Debats |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
L'alumne podrà aprofitar els horaris d'atenció i tutories per resoldre dubtes respecte al contingut del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Discussió a l'aula sobre temes del programa, preparats en base a lectures i articles |
5% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Entrega d'exercicis |
5% |
Treballs |
Anàlisis econòmics de països. |
25% |
Proves pràctiques |
Realització de pràctiques sobre articles d'actualitat |
5% |
Proves de desenvolupament |
Examen final o 2 exàmens parcials corresponents a cada part de l'assignatura |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La prova d'avaluació de la 2ª convocatòria consistirà en un examen final amb un pes del 100% de la nota, en la data oficial del calendari d'exàmens del Màster. |
Bàsica |
Parkin, Michael, Economia, 6a edició, 2004
Krugman, Paul i Wells, Robin, Introducció a l'economia. Macroeconomia., ,
Krugman, Paul i Wells, Robin, Introducció a l'Economia. Microeconomia, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|