Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
|
AC3 |
Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Analitzar els problemes de planificació i seguiment de resultats de les empreses actuals. |
AC2
|
BC3 BC4
|
CC3
|
Conèixer els elements bàsics i l'aplicació de conceptes de l'administració d'empreses relacionades amb el comportament organitzatiu. |
AC2 AC3
|
BC4 BC6
|
CC4
|
Desenvolupar habilitats pràctiques, de reflexió, de cerca d'informació rellevant i interioritzar actituds i comportaments professionals en un context complex de gestió empresarial. |
AC2 AC3
|
BC2 BC3 BC4
|
CC3 CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. L'ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES |
1.1. La naturalesa de les organitzacions
1.2. L'individu i el grup |
TEMA 2. LA PLANIFICACIÓ I EL SEGUIMENT DE RESULTATS |
2.1. Els objectius i la planificació: concepte, tipologies i procés
2.2. El procés de seguiment dels resultats |
TEMA 3. ESTRUCTURA I DISSENY ORGANITZATIU |
3.1. L'estructura organitzativa: concepte, elements i departamentalització
3.2. Tipus d'estructures organitzatives |
TEMA 4. EL COMPORTAMENT ORGANITZATIU I LA GESTIÓ DEL CANVI |
4.1. Lideratge i cultura organitzativa
4.2. La gestió del canvi |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
12 |
24 |
36 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
3 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i del professor. Detectar els coneixements previs dels estudiants. Descobrir els interessos i motivacions dels alumnes. Transmetre els objectius que es persegueixen. Detallar els continguts de l’assignatura. Explicar la metodología de treball que es seguirà. Comunicar i deixar clars els criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Transmissió de manera expositiva de coneixements, mitjançant l’explicació dels continguts dels diferents temes pel professor, però amb la participació activa dels estudiants. |
Treballs |
Activitats per a relacionar i consolidar coneixements, amb una perspectiva fonamentalment d’actuació professional. Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema, exercici o cas pràctic relacionat amb la temàtica de l’assignatura. Inclou la realització de debats sobre temes d’actualitat, tant de l’àmbit acadèmic com professional, i altres activitats de caràcter pràctic; així com la participació activa a les classes. Aquestes activitats es realitzaran tant a l’aula com mitjançant el Campus Virtual de la URV (Moodle). |
Presentacions / exposicions |
Treball monogràfic d'estudi d'alguna situació o aspecte relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
|
Presentacions / exposicions |
Sessió Magistral |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Proves objectives de tipus test |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Temps que el professor dedica a l’atenció i resolució de dubtes i consultes, tant teòriques com pràctiques o d’un altre caire, dels estudiants. A més, el professor orienta i guia el procés d’aprenentatge dels alumnes, així com ofereix les indicacions oportunes per a la correcta elaboració de les activitats docents a desenvolupar pels estudiants. Aquesta atenció es realitza en el despatx del professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Treball en equip, d'anàlisi i resolució d'un cas pràctic. Cada setmana hi haurà un equip encarregat de realtizar i explicar un cas d'estudi aplicant la teoria del temari. L'equip lliurarà un document. |
35% |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del cas pràctic d'estudi realitzat per part de l'equip de treball per al posterior debat. Inclou també l'avaluació de la participaicó activa a les classes, així com la correcta expressió oral i escrita. |
15% |
Proves objectives de tipus test |
Prova teòrica de l'examen, consistent en preguntes tipus test. |
25% |
Proves pràctiques |
Prova pràctica de l’examen, consistent en la resolució de problemes, exercicis o casos pràctics similars als desenvolupats al llarg del curs. Pot incloure preguntes curtes. |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació, amb dues parts. Una part teòrica tipus test (50%) i una segona part pràctica (50%). No obstant, els estudiants que disposin de nota en els treballs i presentacions de la 1a convocatòria se li aplicaran la mateixa ponderació. |
Bàsica |
|
Bateman, T. y Snell, S. (2009), Administración: liderazgo y colaboración enun mundo competitivo, McGrawHill, México. Daft, R. L., (2004), Administración, Thomson, México Díez de Castro, J., Redondo López, C., Barreiro Fernández, B. LópezCabarcos, M.A. (2002), Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad delconocimiento, Pirámide, Madrid. Luthans, F. (2008), Comportamiento organizacional, McGrawHill, México. Robbins, S. P. (2009), Comportamiento organizacional, Pearson Education,México. Última edició. |
Complementària |
|
Bueno Campos, E. (1997): Organización de empresas: Estructura,
procesos y modelos. Madrid: Pirámide. Daft, R. L. (2000): Teoría y diseño organizacional, 6a
edició. México: International Thomson. Brunet, I. y Vidal, A. (2004). Empresa y recursos organizativos. Madrid:
Piràmide. Brunet, I. y Vidal, A. (2007). El gobierno del factor humano. Madrid: Delta.
Hodge, B. J.; Anthony, W. P.; Gales, L.
M. (1998): Teoría de la organización: Un
enfoque estratégico, 5a edició. Madrid: Prentice Hall. Mintzberg, H. (1984): La estructuración de las organizaciones.
Barcelona: Ariel. Mintzberg, H. (2001): Diseño de
organizaciones eficientes. Buenos Aires: El Ateneo. Morales Gutiérrez, A. C. (2004): Análisis
y diseño de sistemas organizativos. Madrid: Thomson-Civitas. Morales Gutiérrez, A. C. (2000): Arquitectura de sistemas organizativos.
Córdoba: ETEA. Pérez Gorostegui, E. (2007), Comportamiento organizativo, Madrid: Ramón
Areces. Robbins, S. P y Coulter, M. (2010), Administración. México:
Pearson Education. Última edició. Wagner,
J. A.; Hollenbeck, J. R. (2004): Comportamiento organizativo. Madrid:
Thomson-Paraninfo. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|