Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial. |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Comprendre la transcendència de l'estratègia en la consecució dels objectius de màrqueting. |
AC1 AC2
|
|
CC2 CC3
|
Analitzar els fonaments teòrics de les estratègies de màrqueting, principals models i orientació per a una futura anàlisi de l'estat de l'art en profunditat. |
AC1 AC2
|
BC2 BC3 BC5
|
CC2 CC3 CC4
|
Comprendre les diferents situacions de desenvolupament estratègic en l'àmbit del màrqueting i l'aplicació dels fonaments teòrics i pràctics asimilats. |
AC1 AC2
|
BC2 BC3 BC5
|
CC2 CC3 CC4
|
Practicar la crítica de les decisions estratègiques adoptades per les empreses, mitjançant el mètode del cas. |
AC1 AC2
|
BC2 BC3 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. DIMENSIONS DEL MARKETING DE SERVEIS |
1.1. Marketing Tradicional.
1.2. Marketing Interactiu.
1.3. Marketing Intern.
|
TEMA 2. LA QUALITAT DEL SERVEI. |
2.1. Definició.
2.2. Influència dels elements de la servucció.
2.3. Disseny per la qualitat.
2.4. Model de diagnòstic de la qualitat.
2.5. Millora de la qualitat.
|
TEMA 3. e-MARKETING |
3.1. eBusiness i eMarketing
3.2. entorn
3.3. categòries
3.4. estratègies d'eMarketing
3.5. eMarketing mix
|
TEMA 4. MARKETING EN BUSCADORS |
4.1. Google
4.2. SEO
4.3. SEM
4.4. Analítica Web
|
TEMA 5. XARXES SOCIALS |
5.1. Web 2.0
5.2 Principals xarxes socials.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Debats |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
16 |
20 |
36 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
4 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una primera sessió de presentació de l'assignatura, que pretendrà posar en evidència la transcendència de la formulació d'estratègies de màrqueting. S'exposaran els 9 temes estratègics seleccionats per tractar durant el curs. A més s'explicaran conceptes bàsics que facilitessin l'estudiant a contextualitzar-se amb l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics, principals antecedents bibliogràfics, relació entre els conceptes i la seva aplicació per al desenvolupament de cada estratègia de màrqueting. |
Debats |
Hi haurà dos tipus de debats o participacions actives de l'alumne. D'una banda es desenvoluparan diverses didàctiques en què després de la seva participació l'alumne reflexionarà sobre la seva implicació amb el contingut del tema a tractar, mitjançant un mètode inductiu. D'altra banda, s'analitzaran diversos casos pràctics de situacions reals a l'empresa, en què l'alumne desenvoluparà tasca d'anàlisi i posteriorment debat en grup. |
Resolució de problemes, exercicis |
Aplicació a l'aula dels coneixements teòrics, anàlisi i presentacions d'estudis de casos, resolució de problemes relacionats amb els continguts del mòdul. |
Treballs |
Presentació escrita del treball sobre els contiguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del treball. |
Atenció personalitzada |
Amb tutories al llarg del curs. |
|
Sessió Magistral |
Treballs |
Presentacions / exposicions |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
El professor mantindrà un contacte personal amb cada estudiant per orientar el seu treball. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Presentació del treball individual. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
20 preguntes tipus test a contestar com a part de l'examen final. |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un eamen. Les qualificacions de debats, de casos pràctics i del treball, es es poden tenir en compte a la segona convocatòria |
Bàsica |
Kotler, Philip, Direccions De Marketing, Edición Del Milenio, Madrid, Prentice Hall, 2000
Marketing, Martín Armario Enrique, , Barcelona, ARIEL, 1993
Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Munuera Aleman, José Luis Rodriguez Escudero, Ana Isabel, , Madrid, Pirámide, 1998
Strategic Marketing Problems: Cases and Comments: International Edition, Kerin Roger y Peterson Robert, 12, Pearson 2012
Strategic Market Management, Aaaker David, 5, Wiley 1998
|
Bibliografia exercicis El material per a la resolució de treballs pràctics serà
lliura pel professor al llarg del curs. |
Complementària |
Como Se Hace un Plan Estratégico: Modelo de Desarrollo de una Empresa, Abascal Rojas, Francisco, , Madrid ESIC 1996
Marketing relacional, Barroso Castro , Carmen y Martin Armario Enrique, , Madrid ESIC 1999
Marketing Estrategico, Lambin, Jean-Jacques, , Madrid Mc Graw Hill
Marketing Internacional, Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, , Madrid Piramide 1995
|
Bibliografia complementària A més la professora penjarà en moodle o donarà als estudiants material complementari per a cada temàtica tractada com capítols de llibres, casos d'estudi, articles de revistes acadèmiques i professionals. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|