Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC1 |
Ser capaz de analizar e interpretar el entorno para poder tomar decisiones en el ámbito de la gestión empresarial. |
|
AC2 |
Tener la habilidad para utilizar adecuadamente las herramientas, técnicas y modelos de análisis que debe aplicar al estudio de situaciones nuevas o cambiantes para optimizar la eficiencia y eficacia en la empresa. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación. |
|
BC5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
|
BC6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
|
CC3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
|
CC4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Objetivos |
Competencias |
Comprendre la transcendència de l'estratègia en la consecució dels objectius de màrqueting. |
AC1 AC2
|
|
CC2 CC3
|
Analitzar els fonaments teòrics de les estratègies de màrqueting, principals models i orientació per a una futura anàlisi de l'estat de l'art en profunditat. |
AC1 AC2
|
BC2 BC3 BC5
|
CC2 CC3 CC4
|
Comprendre les diferents situacions de desenvolupament estratègic en l'àmbit del màrqueting i l'aplicació dels fonaments teòrics i pràctics asimilats. |
AC1 AC2
|
BC2 BC3 BC5
|
CC2 CC3 CC4
|
Practicar la crítica de les decisions estratègiques adoptades per les empreses, mitjançant el mètode del cas. |
AC1 AC2
|
BC2 BC3 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4
|
tema |
Subtema |
TEMA 1. DIMENSIONES DEL MARQUETING DE SERVICIOS |
1.1. Marketing Tradicional.
1.2. Marketing Interactivo.
1.3. Marketing Interno.
|
TEMA 2. LA CALIDAD DEL SERVICIO |
2.1. Definición.
2.2. Influencia de los elementos de la servucción.
2.3. Diseño para la calidad.
2.4. Modelo de diagnóstico de la calidad.
2.5. Mejora de la calidad.
|
TEMA 3. e-MARKETING |
3.1. eBusiness y eMarketing
3.2. entorno
3.3. categorías
3.4. estrategias de eMarketing
3.5. eMarketing mix
|
TEMA 4. MARKETING EN BUSCADORES |
4.1. Google
4.2. SEO
4.3. SEM
4.4. Analítica Web
|
TEMA 5. REDES SOCIALES |
5.1. Web 2.0
5.2 Principales redes sociales.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sesión magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Debates |
|
4 |
4 |
8 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
10 |
10 |
20 |
Trabajos |
|
16 |
20 |
36 |
Presentaciones/exposiciones |
|
6 |
4 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
0 |
2 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es realitzarà una primera sessió de presentació de l'assignatura, que pretendrà posar en evidència la transcendència de la formulació d'estratègies de màrqueting. S'exposaran els 9 temes estratègics seleccionats per tractar durant el curs. A més s'explicaran conceptes bàsics que facilitessin l'estudiant a contextualitzar-se amb l'assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels conceptes teòrics, principals antecedents bibliogràfics, relació entre els conceptes i la seva aplicació per al desenvolupament de cada estratègia de màrqueting. |
Debates |
Hi haurà dos tipus de debats o participacions actives de l'alumne. D'una banda es desenvoluparan diverses didàctiques en què després de la seva participació l'alumne reflexionarà sobre la seva implicació amb el contingut del tema a tractar, mitjançant un mètode inductiu. D'altra banda, s'analitzaran diversos casos pràctics de situacions reals a l'empresa, en què l'alumne desenvoluparà tasca d'anàlisi i posteriorment debat en grup. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Aplicació a l'aula dels coneixements teòrics, anàlisi i presentacions d'estudis de casos, resolució de problemes relacionats amb els continguts del mòdul. |
Trabajos |
Presentació escrita del treball sobre els contiguts de l'assignatura. |
Presentaciones/exposiciones |
Exposició oral del treball. |
Atención personalizada |
Amb tutories al llarg del curs. |
|
Sesión magistral |
Trabajos |
Presentaciones/exposiciones |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
descripción |
El professor mantindrà un contacte personal amb cada estudiant per orientar el seu treball. |
|
|
descripción |
Peso |
Presentaciones/exposiciones |
Presentació del treball individual. |
30% |
Pruebas objetivas de tipo test |
20 preguntes tipus test a contestar com a part de l'examen final. |
70% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un eamen. Les qualificacions de debats, de casos pràctics i del treball, es es poden tenir en compte a la segona convocatòria |
Básica |
Kotler, Philip, Direccions De Marketing, Edición Del Milenio, Madrid, Prentice Hall, 2000
Marketing, Martín Armario Enrique, , Barcelona, ARIEL, 1993
Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Munuera Aleman, José Luis Rodriguez Escudero, Ana Isabel, , Madrid, Pirámide, 1998
Strategic Marketing Problems: Cases and Comments: International Edition, Kerin Roger y Peterson Robert, 12, Pearson 2012
Strategic Market Management, Aaaker David, 5, Wiley 1998
|
Bibliografia exercicis El material per a la resolució de treballs pràctics serà
lliura pel professor al llarg del curs. |
Complementaria |
Como Se Hace un Plan Estratégico: Modelo de Desarrollo de una Empresa, Abascal Rojas, Francisco, , Madrid ESIC 1996
Marketing relacional, Barroso Castro , Carmen y Martin Armario Enrique, , Madrid ESIC 1999
Marketing Estrategico, Lambin, Jean-Jacques, , Madrid Mc Graw Hill
Marketing Internacional, Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, , Madrid Piramide 1995
|
Bibliografia complementària A més la professora penjarà en moodle o donarà als estudiants material complementari per a cada temàtica tractada com capítols de llibres, casos d'estudi, articles de revistes acadèmiques i professionals. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|