Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial. |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Mostrar com les organitzacions elaboren un sistema de informació per a prendre decisions |
AC1 AC2
|
BC2
|
CC2 CC3
|
Conèixer la problemàtica de les decisions |
AC1 AC2
|
BC3 BC4
|
CC3
|
Treballar mitjançant casos i lectures els principals continguts de la matèria |
|
BC2 BC3 BC4 BC5
|
CC3
|
Presentar un projecte sobre un cas empresarial respecte al temari de l'assignatura |
|
BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3
|
Realitzar pràctiques de simulació del procés de decisió |
|
BC3 BC4 BC5
|
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. TOMA DE DECISIONS A L'EMPRESA |
1.1. Estudi de la toma de decisions
1.2. Toma de decisions i administració d'empreses
1.3. Models de toma de decisions
1.4. Integració d'àrees funcionals
1.5. Anàlisi de la informació financera |
TEMA 2. SIMULACIÓ DEL PROCÉS DE DECISIÓ EMPRESARIAL |
2.1. Jocs de negoci |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
18 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
5 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
5 |
5 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
9 |
0 |
9 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
Proves orals |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció i presentació de la assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis |
Atenció personalitzada |
Tutories i atenció als estudiants |
|
Descripció |
Tutoria personalitzada per a analitzar l'evolució dels estudiants. Per a això es disposaran de tres hores setmanals.
Les tutories es realitzaran els mateixos dies de classe |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves orals |
Prova oral en grup al finalitzar el joc |
20% |
Proves pràctiques |
Resultats en el joc de negocis |
20%
|
Proves de desenvolupament |
Informe inicial. Objectius simulador
Informe seguiment. Situació competitiva de l'empresa i decisions
Informe final. Situació competitiva de l'empresa i decisions |
20%
20%
20%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La qualificació de l'estudiant en primera convocatòria s'obtindrà a partir de tres informes, una prova oral final i els resultats del joc. 1º Cada informe té un pes d'un 20% a la nota 2º La prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i els resultats finalment assolits. Això té un pes d'un 20% a la nota 3º Al finalitzar el simulador es presentarà oralment un treball en grup per a explicar com s'ha desenvolupat el simulador. Això té un pes d'un 20% a la nota En segona convocatòria es realitzarà un examen de desenvolupament amb preguntes sobre el funcionament del simulador amb un pes del 100% a la nota. |
Bàsica |
Leon, O.G., Análisis de Decisiones, McGraw-Hill, 1994
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E., Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide, 1995
Díez de Castro, J., Redondo López, C., Administración de Empresas, Pirámide, 1996
Córdoba Bueno, M., Metodología para la Toma de Decisiones, Delta, 2004
|
|
Complementària |
Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H., Decisiones Inteligentes, Gestión 2000, 2000
|
Bibliografía complementaria - León, O.G. (2007), Tomar
Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill. -
Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A.,
Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future
directions”, Journal of Management,
Vol. 19: 349-384. -
Schwenk, C. (1995), “Strategic
decision making”, Journal of Management,
Vol. 21: 471-493. -
Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de
las inversiones en TI”, Harvard Deusto
Business Review, Vol. 154: 14-28. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|