Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Assolir una visió integrada de totes les dimensions de l'empresa: externa, interna i la de les persones que la formen per a ser capaç d'analitzar els problemes i buscar en equip solucions que permetin assolir els seus objectius estratègics, considerant una gestió socialment responsable. |
|
AC4 |
Desenvolupar les capacitats d'innovació i creativitat empresarial que permetin a l'estudiant detectar oportunitats de l'entorn, dur a terme iniciatives emprenedores o emprendre projectes innovadors. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Prendre consciència de la importància de les habilitats directives com a capacitats i competències a aprendre i desenvolupar al llarg de la vida. |
AC3
|
BC6
|
|
Conèixer el catàleg d'habilitats directives i competències que haurien de dominar els directius i emprenedors. |
AC3
|
BC6
|
|
Desenvolupar competències directives, de gestió i competències socials per a noves emprenedories. |
AC4
|
BC5
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: Introducció a les habilitats directives |
1.1. Importància de les habilitats directives
1.2. Habilitats directives: intuïció o aprenentatge?
1.3. El catàleg de les habilitats directives
|
TEMA 2: Les competències |
2.1. Concepte de competència
2.2. Identificació i mesura de les competències
2.3. Adequació de les competències als rols realitzats
|
TEMA 3: Grups i equips |
3.1. Què és un grup? Què és un equip?
3.2. Tipus de grups
3.3. Eficiència i ineficiència dels equips
3.4. Rols en els grups
|
TEMA 4: Estils de direcció i lideratge |
4.1. Què és un líder? Qui és un líder?
4.2. Conceptes al voltant del lideratge
4.3. Per què observar els estils de direcció?
4.4. Catàleg d'estils
|
TEMA 5: Els conjunts de competències |
5.1. Clústers de competències
5.2. La intel·ligència emocional
5.3. Orientació a persones, negoci, intern i extern
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Treballs |
|
14 |
14 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura. Formació de grups de treball. |
Sessió Magistral |
S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula. |
Treballs |
Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Algunes d'aquestes activitats es faran a l’aula durant les hores de classe. Són activitats experiencials, que reprodueixen situacions del context organitzatiu. Per tant, cal la participació activa de cada estudiant. Aquesta participació s’espera també en les sessions magistrals i en la valoració dels treballs d’altres grups. Una part dels treballs requereixen la preparació prèvia fora de classe. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana escriure als professors prèviament per a confirmar la visita. |
|
Descripció |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura, contactar per email amb mireia.valverde@urv.cat per convenir dia i hora. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Seguiment de les instruccions dels treballs.
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.
Professionalitat.
Resultats de les activitats portades a terme a l’aula.
|
70% |
Proves mixtes |
Prova d’integració: Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
Cal obtenir almenys un 40% (4/10) en la nota d'aquest examen per tal de que faci mitja amb la resta d'elements de l'avaluació.
|
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria es determinarà a partir de la prova final i els exercicis presentats prèviament a aquesta. Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per a determinar quines parts de l'avaluació caldrà tornar a realitzar. |
Bàsica |
David A. Whetten, Kim S. Cameron, Desarrollo de habilidades directivas, Mèxic: Pearson Education, 2005
Robin Evenden; Gordon Anderson, Management Skills: Making the most of people, Anglaterra: Addison-Wesley, 1992
W. David Rees; Christine Porter, Habilidades de Dirección, Madrid: Thomson, 2003
Juan Luis Urcola Tellería, Dirigir personas: fondo y formas, Madrid: ESIC, 2010
Rodd Wagner; James K. Hart, 12: the elements of great managing, NY, EUA: Gallup Press, 2006
Jon Warner, 32 destrezas del mando: iniciación a la gestión por competencias: skill builders, Madrid : Centro de Estudios Ramón Areces: HRD Press, 2008
David Gibson, The E Factor: Entrepreneurial Competencies for Personal and Business Success, Pearson, 2006
Cecile Nieuwenhuizen, Entrepreneurial Skills (2nd Ed.), Double Storey Publishers, 2009
Alan Bryman, The SAGE handbook of leadership, Anglaterra: SAGE, 2011
|
|
Complementària |
|
•
Casado, José Manuel (2000) El directivo del siglo XXI. Barcelona: Gestión 2000. •
Clegg, Brian (2000) Instant Motivation. London: Kogan Page. •
Commarmond, Gisèle; Exiga, Alain (1999) Cómo fijar objetivos y evaluar
resultados. Bilbao: Deusto. •
Costa, Miguel; López, Ernesto (1997) Los secretos de la dirección: manual
práctico para dirigir organizaciones y equipos. Madrid: Pirámide •
Fernández López, Sergio (2007) Cómo gestionar la comunicación
en organizaciones públicas y no lucrativas. Madrid: Narcea,
2007. •
Fisher, Roger; Ury, William; Patton, B. (2011) Obtenga el sí:
el arte de negociar sin ceder. Barcelona: Gestión 2000. •
Keenan, Kate (1997) Claves de la eficacia directiva. Barcelona:
Bestselia. •
Muchielli, Roger (1977) La dinámica de los grupos. Madrid: Iberico Europea de
Ediciones. •
Nelson, Bob (2005) 1001 formas de motivar. Barcelona: Gestión 2000. •
Nelson, Bob; Spitzer; Dean (2005) 1001 formas de recompensar el trabajo bien
hecho: cómo gratificar y fidelizar empleados. Barcelona: Gestión
2000. • Shani, A.B.; Lau, James B. (2000)
Behavior in Organizations: an experiential approach (7th ed.). Boston:
McGraw-Hill. • Steers, Richard M.; Porter, Lyman
W. (1991) Motivation and work behavior. London: McGraw-Hill. •
Stewart,
Jacqueline; Couper, David (2004) Desarrollo de habilidades
directivas. Madrid: Abetas. •
Ury, William (2000) ¡Supere el no!: cómo negociar con
personas que adoptan posiciones inflexibles. Barcelona: Gestión 2000. •
Valls, Antonio (1998) Las 12 habilidades directivas clave. Barcelona: Gestión
2000. •
Weiss, Tracey (2003). Coaching competencies and corporate
leadership. FL,
USA: St. Lucie Press, cop. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|