Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
|
| A2 |
Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitzar l'entorn nacional i internacional per determinar idees innovadores de negoci.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
Analitzar tècniques avançades per a la previsió de vendes.
Adquirir les eines d'anàlisi, gestió i desenvolupament d'informació en la implantació d'una estratègia emprenedora.
| | A2 |
Entendre i valorar el paper de l'emprenedor en la societat moderna.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
| | A7 |
Analitzar l'entorn nacional i internacional per determinar idees innovadores de negoci.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
Adquirir les eines d'anàlisi, gestió i desenvolupament d'informació en la implantació d'una estratègia emprenedora.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals ni ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1 . Empresa i màrqueting |
1.1. El concepte d’empresa
1.2. El contingut del marketing
1.3. La gestió del marketing a l'empresa
1.4. Les diferents òptiques en la gestió del marketing
|
Tema 2. Planificació estratègica i procés de marketing |
2.1 La planificació estratègica corporativa.
2.2 Estratègies competitives
2.3 Estratègies de creixement
2.4 El procés de marketing estratègic
|
Tema 3. Anàlisi de models de negoci. L’anàlisi Canvas |
3.1 Definició de model de negoci
3.2 Mòduls de l’Anàlisi Canvas
3.3 Plantilla per l’anàlisi
|
Tema 4 . L'entorn de marketing |
4.1. L'entorn de marketing
4.2. El microentorn de marketing
4.3. El macroentorn de marketing
4.4. Identificació de les forces competidores
4.5. Comportament del consumidor
4.6. Comportament de compra de les organitzacions.
|
Tema 5. La informació del mercat |
5.1 El sistema d’informació de marketing.
5.2 Concepte i objectiu de la investigació del mercat.
5.3 Tipus d’investigació de mercats.
5.4 Les fonts d’informació.
5.5 El procés d’investigació de mercats
|
Tema 6 . Segmentació del mercat |
6.1. El significat de la segmentació
6.2. Els criteris de segmentació
6.3. Estratègies de segmentació
6.4. El procés de segmentació i la identificació del mercat-objectiu
6.5. Canvas de la proposta de valor
|
Tema 7. Estructuració de la oferta |
7.1 Concepte i dimensions del producte
7.2 Cartera de productes
7.3 La marca
7.4 Altres atributs del producte
7.5 El cicle de vida del producte
7.6 La gestió dels serveis
7.7 Conceptes de preus i marges
7.8 Fixació de preus
|
Tema 8. Comercialització |
8.1 Els canals de distribució
8.2 Elecció i motivació de canals de distribució
8.3 Els canals de comunicació
8.4 La comunicació integrada de màrqueting
8.5 El mix de comunicació
8.6 Principis de la publicitat
8.7 Gestió de la força de vendes
8.8 La promoció de vendes
8.9 Les relacions públiques
8.10 El màrqueting directe i l’e-comerce
|
Tema 9. Fidelització |
9.1 Introducció al Marketing de relacions.
9.2 Marketing de freqüència
9.3 Marqueting de relacions socials.
9.4 Marketing de Base de dades.
9.5 Marketing 1 a 1
9.6 CRM
9.7 Marketing associatiu
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
30 |
21 |
51 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
5 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
33 |
43 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
16 |
17 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al continguts i mecànica de l'assignatura |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Exposició dels continguts teòrics per part del professor. |
Resolució de problemes, exercicis |
Enunciats o articles amb preguntes a resoldre a classe. |
Presentacions / exposicions |
Exposició del treball. Avaluació competència CT5 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Anàlisi de diferents situacions en que es troben empreses reals. |
Atenció personalitzada |
A l'aula o al despatx del professor |
Descripció |
En els dies de consulta previa cita amb el professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Del treball realitzat de forma individual sobre un projecte emprenedor. |
40% |
Proves orals |
|
Participació a classe |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Del contingut teòric. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria serà un examen, a més es pot tenir en compte la presentació/exposició realitzada durant el curs. |
Bàsica |
Kotler i Keller, Dirección de Marketing, 2012, Editorial Prentice Hall
Osterwalder, Alexander i Pigneur,, Generación de modelos de negocio., (2011)., Deusto.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|