IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) STRATEGY AND MARKETING FOR THE ENTREPRENEUR Code 16655101
Study programme
Entrepreneurship and Innovation (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory First 1Q
Language
Castellà
Department Business Management
Coordinator
GENÉ ALBESA, JAUME
E-mail jaume.gene@urv.cat
Lecturers
GENÉ ALBESA, JAUME
Web
General description and relevant information <p> S'inclouen continguts sobre l'anàlisi del macroentorn i del microentorn de l'empresa, la identificació d'oportunitats en el mercat i la realització d'un pla de màrqueting complet de nous projectes emprenedors i innovadors enfocant en aspectes pràctics com la previsió de vendes i la gestió comercial. A través de casos d'estudi, debats i treballs, l'estudiant haurà de desenvolupar les capacitats analítiques i comunicatives per dur a terme un estudi de mercat, proposar estratègies comercials adequades per a una empresa en totes les fases del seu creixement que permeti la constant innovació de la empresa. </p><div><br /></div><div></div>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
 A2 Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
 A7 Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
Type B Code Competences Transversal
 CT5 Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Analitzar l'entorn nacional i internacional per determinar idees innovadores de negoci.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
Analitzar tècniques avançades per a la previsió de vendes.
Adquirir les eines d'anàlisi, gestió i desenvolupament d'informació en la implantació d'una estratègia emprenedora.
 A2 Entendre i valorar el paper de l'emprenedor en la societat moderna.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
 A7 Analitzar l'entorn nacional i internacional per determinar idees innovadores de negoci.
Desenvolupar una visió estratègica de l'empresa i dissenyar un pla de màrqueting integral per a un projecte d'innovació empresarial.
Adquirir les eines d'anàlisi, gestió i desenvolupament d'informació en la implantació d'una estratègia emprenedora.
Type B Code Learning outcomes
 CT5 Students can produce a quality text, with no grammatical or spelling errors. They know how a text should be formally presented, and make appropriate and consistent use of formal and bibliographic conventions.
Students can construct texts that are structured, clear, cohesive, varied and of the appropriate length, and transmit complex ideas.
Students produce texts that are appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive, and transmit complex ideas.
Students can use non-verbal communication and the expressive resources of the voice to make a good oral presentation.
Students can construct a discourse that is structured, clear, cohesive, rich and of the right length, and which can transmit complex ideas.
Students can produce a discourse that is persuasive, consistent and precise, and which can communicate complex ideas. They can interact effectively with the audience.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1 . Empresa i màrqueting 1.1. El concepte d’empresa
1.2. El contingut del marketing
1.3. La gestió del marketing a l'empresa
1.4. Les diferents òptiques en la gestió del marketing
Tema 2. Planificació estratègica i procés de marketing 2.1 La planificació estratègica corporativa.
2.2 Estratègies competitives
2.3 Estratègies de creixement
2.4 El procés de marketing estratègic
Tema 3. Anàlisi de models de negoci. L’anàlisi Canvas 3.1 Definició de model de negoci
3.2 Mòduls de l’Anàlisi Canvas
3.3 Plantilla per l’anàlisi
Tema 4 . L'entorn de marketing 4.1. L'entorn de marketing
4.2. El microentorn de marketing
4.3. El macroentorn de marketing
4.4. Identificació de les forces competidores
4.5. Comportament del consumidor
4.6. Comportament de compra de les organitzacions.
Tema 5. La informació del mercat 5.1 El sistema d’informació de marketing.
5.2 Concepte i objectiu de la investigació del mercat.
5.3 Tipus d’investigació de mercats.
5.4 Les fonts d’informació.
5.5 El procés d’investigació de mercats
Tema 6 . Segmentació del mercat 6.1. El significat de la segmentació
6.2. Els criteris de segmentació
6.3. Estratègies de segmentació
6.4. El procés de segmentació i la identificació del mercat-objectiu
6.5. Canvas de la proposta de valor
Tema 7. Estructuració de la oferta 7.1 Concepte i dimensions del producte
7.2 Cartera de productes
7.3 La marca
7.4 Altres atributs del producte
7.5 El cicle de vida del producte
7.6 La gestió dels serveis
7.7 Conceptes de preus i marges
7.8 Fixació de preus
Tema 8. Comercialització 8.1 Els canals de distribució
8.2 Elecció i motivació de canals de distribució
8.3 Els canals de comunicació
8.4 La comunicació integrada de màrqueting
8.5 El mix de comunicació
8.6 Principis de la publicitat
8.7 Gestió de la força de vendes
8.8 La promoció de vendes
8.9 Les relacions públiques
8.10 El màrqueting directe i l’e-comerce
Tema 9. Fidelització 9.1 Introducció al Marketing de relacions.
9.2 Marketing de freqüència
9.3 Marqueting de relacions socials.
9.4 Marketing de Base de dades.
9.5 Marketing 1 a 1
9.6 CRM
9.7 Marketing associatiu

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 2 3
Scientific and/or communication events
A1
A2
A7
30 21 51
Problem solving, exercises
A1
A2
A7
CT5
5 5 10
Presentations / oral communications
A1
A2
A7
CT5
10 33 43
Practical cases/ case studies
A1
10 10 20
Personal attention
1 16 17
 
Multiple-choice objective tests
A1
A2
2 2 4
Oral tests
CT5
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introducció al continguts i mecànica de l'assignatura
Scientific and/or communication events Exposició dels continguts teòrics per part del professor.
Problem solving, exercises Enunciats o articles amb preguntes a resoldre a classe.
Presentations / oral communications Exposició del treball. Avaluació competència CT5
Practical cases/ case studies Anàlisi de diferents situacions en que es troben empreses reals.
Personal attention A l'aula o al despatx del professor

Personalized attention
Description
En els dies de consulta previa cita amb el professor.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Presentations / oral communications
A1
A2
A7
CT5
Del treball realitzat de forma individual sobre un projecte emprenedor. 40%
Oral tests
CT5
Participació a classe 10%
Multiple-choice objective tests
A1
A2
Del contingut teòric. 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

En segona convocatòria serà un examen, a més es pot tenir en compte la presentació/exposició realitzada durant el curs.


Sources of information

Basic Kotler i Keller, Dirección de Marketing, 2012, Editorial Prentice Hall
Osterwalder, Alexander i Pigneur,, Generación de modelos de negocio., (2011)., Deusto.

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.