Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
|
| A2 |
Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Entendre el funcionament de l'empresa en el seu conjunt.
Conèixer el concepte d'estratègia i les seves aplicacions pràctiques.
| | A2 |
Definir els criteris i les eines que afavoreixen l'aparició de comportaments positius per l'empresa a través de l'anàlisi del comportament organitzacional.
| | A7 |
Entendre els reptes i les estratègies per a la gestió de coneixement dins d'una nova empresa gràcies a l'anàlisi de l'entorn en funció dels recursos i capacitats de l'empresa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. L'ANÀLISI INTERN I EXTERN |
1.1. Claus del funcionament de l'empresa
1.2. L'anàlisi de l'entorn |
TEMA 2. L'ESTRATÈGIA |
2.1. Resposta a l'entorn en funció de recursos i capacitats
2.2. Objectius, estratègia i estructura |
TEMA 3. GESTIÓ EMPRENEDORA |
3.1. Estratègies de llançament
3.2. Casos d'èxit |
TEMA 4. EL PLA D'EMPRESA |
4.1. Document i eina
4.2. Gestió del PE |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
7 |
14 |
Treballs |
|
2 |
15 |
17 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
7 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i del professor. Detectar els coneixements previs dels estudiants. Descobrir els interessos i motivacions dels alumnes. Transmetre els objectius que es persegueixen. Detallar els continguts de l’assignatura. Explicar la metodología de treball que es seguirà. Comunicar i deixar clars els criteris d’avaluació.
|
Sessió Magistral |
Transmissió de manera expositiva de coneixements, mitjançant l’explicació dels continguts dels diferents temes pel professor, però amb la participació activa dels estudiants. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Activitats per a relacionar i consolidar coneixements, amb una perspectiva fonamentalment d’actuació professional. Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema, exercici o cas pràctic relacionat amb la temàtica de l’assignatura. Inclou la realització de debats sobre temes d’actualitat, tant de l’àmbit acadèmic com professional, i altres activitats de caràcter pràctic; així com la participació activa a les classes. Aquestes activitats es realitzaran tant a l’aula com mitjançant el Campus Virtual de la URV (Moodle). |
Treballs |
Treball monogràfic d'estudi d'alguna situació o aspecte relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral a classe d'un tema concret relacionat amb l'assignatura i del treball monogràfic. |
Atenció personalitzada |
Es dirà el primer dia de classe. |
Descripció |
Es dirà el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball monogràfic d'estudi d'alguna situació o aspecte relacionat amb la Direcció Estratègica d'empreses o organitzacions, com per exemple: anàlisi de l'estratègia d'una empresa real, anàlisi de la situació competitiva en un sector determinat, etc. |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral a classe del treball monogràfic elaborat, i posterior debat sobre el mateix. Inclou també l'avaluació de la participació activa a les classes (tant teòriques com pràctiques), així com la correcta expressió oral i escrita. |
15% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova teòrica de l'examen, consistent en preguntes tipus test.
|
25% |
Proves pràctiques |
|
Proves pràctiques Prova pràctica de l’examen, consistent en la resolució de problemes, exercicis o casos pràctics similars als desenvolupats al llarg del curs. Pot incloure preguntes curtes. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació, amb dues parts. Una part teòrica tipus test (50%) i una segona part pràctica (50%). No obstant, els estudiants que disposin de nota en els treballs i presentacions de la 1a convocatòria se li aplicaran la mateixa ponderació. |
Bàsica |
|
Bateman, T. y Snell, S. (2009), Administración: liderazgo y colaboración enun mundo competitivo, McGrawHill, México.Daft, R. L., (2004), Administración, Thomson, México Díez
de Castro, J., Redondo López, C., Barreiro Fernández, B. LópezCabarcos,
M.A. (2002), Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad
delconocimiento, Pirámide, Madrid. Luthans, F. (2008), Comportamiento organizacional, McGrawHill, México. Robbins, S. P. (2009), Comportamiento organizacional, Pearson Education,México. Última edició.
Complementària Bueno Campos, E. (1997): Organización de empresas:
Estructura, procesos y modelos. Madrid: Pirámide. Daft,
R. L. (2000): Teoría y diseño organizacional, 6a edició. México:
International Thomson. Brunet, I. y Vidal, A. (2004). Empresa y recursos
organizativos. Madrid: Piràmide. Brunet, I. y Vidal, A. (2007). El gobierno del factor humano. Madrid: Delta. Hodge,
B. J.; Anthony, W. P.; Gales, L. M. (1998): Teoría de la organización:
Un enfoque estratégico, 5a edició. Madrid: Prentice Hall. Mintzberg, H. (1984): La estructuración de las organizaciones. Barcelona: Ariel. Mintzberg, H. (2001): Diseño de organizaciones eficientes. Buenos Aires: El Ateneo. Morales Gutiérrez, A. C. (2004): Análisis y diseño de sistemas organizativos. Madrid: Thomson-Civitas.Morales Gutiérrez, A. C. (2000): Arquitectura de sistemas organizativos. Córdoba: ETEA. Pérez Gorostegui, E. (2007), Comportamiento organizativo, Madrid: Ramón Areces. Robbins, S. P y Coulter, M. (2010), Administración. México: Pearson Education. Última edició. Wagner, J. A.; Hollenbeck, J. R. (2004): Comportamiento organizativo. Madrid: Thomson-Paraninfo. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|