Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
|
| A6 |
Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses considerant el context micro i macroeconòmic.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Conèixer els agents que intervenen en els sistemes d'innovació
Reconèixer les problemàtiques en un sistema d'innovació
Definir actuacions que millorin el sistema d'innovació
| | A6 |
Aprofundir en les teories de la innovació
Reconèixer els diferents factors que afecten el procés innovador de l'empresa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. LA INNOVACIÓ |
1.1. Què és la innovació?
1.2. Perquè estudiar la innovació?
1.3. El procés innovador: Les generacions de models d’innovació.
1.4. Les taxonomies de la innovació.
1.5. Les noves tecnologies
|
TEMA 2. LES ESTRATEGIES EMPRESARIALS DE DESENVOLUPAMENT D'INNOVACIONS |
2.1. Les Fusions i Adquisicions com estratègia d'adqusició de coneixement
2.2. Les start-ups com a model d'introducció d'innovacions en el mercat
2.3. La importància de la direcció en el desenvolupament d'innovacions de les grans empreses.
|
TEMA 3. ESTUDIS DE CASOS. |
3.1. Casos internacionals.
3.2. Casos nacionals. |
TEMA 4. SISTEMES DE LA INNOVACIÓ |
4.1. Què és el Sistema d’Innovació / Les tipologies de Sistemes d’Innovació.
4.2. Què fa que les regions siguin innovadores? Mobilitat i estructura industrial.
4.3. Què fa que les regions siguin innovadores? Spillovers i altres forces d’aglomeració.
4.4. El rol de les institucions I l’organització I la seva dinàmica canviant.
4.5. Problemàtiques dels Sistemes d’Innovació .
4.6. Sistemes d’innovació i polítiques d’innovació .
|
TEMA 5. ESTUDIS DE CASOS. |
5.1. Casos internacionals.
5.2. Casos nacionals.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
14 |
29 |
43 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
20 |
50 |
70 |
Pràctiques a través de TIC |
|
16 |
9 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Anàlisi i realització de proposta d’un estudi de cas. La pràctica està basada en enunciats que l’estudiant haurà d’analitzar, reflexionar i donar resposta a les preguntes plantejades de forma escrita i/o oral. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Assistència a xerrades científiques de ponents de prestigi. |
Sessió Magistral |
Presentació de materials teòrics per part del professor. |
Pràctiques a través de TIC |
Pràctiques en l'aula TIC de recerca, tractament i anàlisi de dades. |
Atenció personalitzada |
Atenció a preguntes i dubtes dels estudiants tant de la matèria donada com dels estudis de casos. |
Descripció |
L'estudiant podrà plantejar dubtes a l'aula ordinària així com via electrònica (Moodle o correu electrònic).
A més a més, el professorat tindrà un horari d'atenció en el despatx. S'informarà d'aquest a l'inici del curs i estarà disponible en el Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Aquesta prova tindrà lloc durant el període lectiu. La prova consistirà en analitzar i reflexionar sobre un estudi plantejat. S'inclou la presentació. |
30% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Valoració del desenvolupament a l'aula TIC dels supòsits pràctics. La valoració és integral: plantejament de l'anàlisis, recerca de dades i anàlisi de les dades. S'inclou la presentació. |
30% |
Proves mixtes |
|
Proves que consisteixen en preguntes curtes, preguntes de desenvolupament de temari així com d’anàlisi de casos. La prova es realitzarà durant el període d’exàmens. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria es basarà en una prova similar a la realitzada en la primera convocatòria. La nota de les proves durant el període lectiu es guardaran (amb el mateix percentatge que en la primera convocatòria) sempre que millorin la nota de la prova realitzada en la segona convocatòria. |
Bàsica |
Swann, G. M. P., The Economics of innovation : an introduction, , Cheltenham, UK ; Northampton, MA : Edward Elgar, c
Teruel, Mercedes (ed.), El sistema territorial d'innovació de la demarcació de Tarragona, 2010, Tarragona : Publicacions URV
Teruel Carrizosa, Mercedes; Jové Llopis, Elisenda i Coll Martinez, Eva. (2018), Start-ups: explorant innovacions disruptives a Catalunya,, Publicacions URV, Tarragona
Smith, David, Exploring Innovation, McGraw Hill,, London
Tidd, J. and Bessant, J.,, Managing Innovation: Integrating technological, market and organizatinal change,, John Wiley & Sons,, USA
OCDE (1994),, Manual de OSLO, , París
Zoltan Acs, Regional Innovation, Knowledge and Global Change, Routledge, New York
|
Altre material bibliogràfic que el professorat distribueixi. Other references suggested by the professor for each lesson. Coad, A. , Segarra, Agustí and Teruel, Mercedes (2020): "A bit of basic, a bit of applied? R&D strategies and firm performance", The Journal of Technology Transfer, doi.org/10.1007/s10961-020-09826-1, Crépon, B., Duguet, E., & Mairessec, J. (1998). Research, Innovation And Productivi [Ty: An Econometric Analysis At The Firm Level. Economics of Innovation and new Technology, 7(2), 115-158. Phillips, G. M., & Zhdanov, A. (2013). R&D and the incentives from merger and acquisition activity. The Review of Financial Studies, 26(1), 34-78. Méndez-Ortega, C. and Teruel, Mercedes (2020): “To Acquire or not to Acquire: The Effects of Acquisitions in the Software Industry", Journal of Evolutionary Economics, 30, 793–814 Rothwell, R. (1994). Towards the fifth?generation innovation process. International marketing review, 11, 7-31. Teruel, Mercedes , Coad, A. , Domnick, C. , Flachenecker, F. , Harasztosi, P. , Janiri, M.L. and Pal, R. (2021): “The birth of new HGEs: internationalization through new digital technologies”, The Journal of Technology Transfer, doi.org /10.1007/s10961-021-09861-6. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|