DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) GESTIÓ DE PROJECTES D'R+D+I Codi 16655107
Ensenyament
Emprenedoria i Innovació (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Economia
Coordinador/a
ORELLANA GAVALDA, JOSEP MARIA
Adreça electrònica josepmaria.orellana@urv.cat
Professors/es
ORELLANA GAVALDA, JOSEP MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura té com a objectiu que l'estudiant adquireixi les habilitats i tècniques necessàries per gestionar els projectes d'innovació i realitzar tasques de valorització del coneixement. S'estudien les estratègies de R + D i innovació de les empreses i les etapes del procés innovador.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
 A3 Determinar el pla estratègic de l'empresa respecte a les activitats de R+D i la innovació.
 A4 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Definir les etapes del projectes de R+D+i
Identificar les diferents metodologies de gestió de projectes d'innovació
 A3 Identificar la gestió específica dels projectes de R+D+i.
Elaborar les fases d'un projecte d'alt contingut innovador
Identificar els agents que intervenen en cadascuna de les fases
 A4 Identificar els problemes de la gestió de projectes
Saber metodologies per a la resolució de problemes en els projectes d'innovació
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. INTRODUCCIÓ 1.1. L'acció d'emprendre.
1.2. Elements indispensables d'una empresa o negoci.
1.3. Què és la innovació?
1.4. Què entenem per projecte?
1.5. Estratègia d’innovació
TEMA 2. CREAR UNA CARTERA DE PROJECTES D'INNOVACIÓ 2.1. Model d’innovació
2.2. Projectes d’innovació
2.3. Selecció de projectes

TEMA 3. GESTIÓ DE PROJECTES R + D + I 3.0. Visió formal dels projectes
3.1. Gestió de projectes
3.2. Fases i cicle de vida d'un projecte
3.3. Riscos i incertesa
3.4. R+D

TEMA 4. GESTIÓ DE PROJECTES R+D+I 4.1. Tancament projecte
4.2. Comunicació
TEMA 5. GENERAR IDEES 5.1. Treballem la creativitat
5.2. Design Thinking

TEMA 6. COM LIDERAR EQUIPS 6.1. De cap a coach
TEMA 7. PLANIFICACIÓ 7.1. Lean Management
7.2 AGILE
7.3. KANBAN

TEMA 8. MILLORA CONTÍNUA 8.1. Metodologia 5S

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A4
16 15 31
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A2
A4
CT3
CT5
8 0 8
Treballs
A2
A3
A4
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
4 30 34
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició teòrica dels blocs temàtics a l’aula.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Al finalitzar cada bloc teòrics es farà un repàs dels continguts mitjançant supòsits pràctics que haurà de fer reflexionar a l’alumne i estudi de casos a on l’alumne haurà d’encertar la resposta correcta utilitzant els continguts teòrics donats.
Treballs L’assignatura serà avaluada mitjançant un treball en grup on l’alumne haurà d’aplicar els coneixements teòrics apresos a l’assignatura. L’objectiu és que l’alumne s’enfronti a l’inici i execució d’un projecte I+D+i el més real possible, el treball ha d’estar enfocat totalment a un producte/servei pràctic d’innovació que l’alumne escolli. L’alumne s’ha de col•locar en el rol de Director del projecte i haurà de preveure i planificar les diferents fases del projecte així com l’equip de projecte que formarà.
Atenció personalitzada Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants en relació amb els continguts teòrics.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants en relació amb els continguts teòrics. Es pot demanar cita prèvia amb el professor o utilitzar el correu electrònic.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A2
A3
A4
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
Per l’avaluació es tindran en compte:
1- La posta en pràctica dels continguts teòrics apressos.
2- La posta en pràctica i identificació dins del treball de les tècniques i eines d’I+D+i explicades durant les sessions teòriques.
3- Aportació gràfica i fotografies del procés d’innovació dut a terme al projecte d’I+D+i escollit per l’alumne.
4- Reflexió personal i final de l’alumne sobre el procés d’innovació utilitzat al projecte i com millorar-ho durant el temps de vida del projecte.
100%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria l'estudiant haurà de presentar el treball amb les mateixes condicions que en la primera convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica Mike Griffiths , PMI-ACP Exam Prep, Premier Edition,
Project Management Institute, A Guide to the Project Management Body of Knowledge (Pmbok Guide) , 5th Edition,
Claus Sehested and Henrik Sonnenberg, Lean Innovation: A Fast Path from Knowledge, 2011.,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent