Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Establir una base conceptual teòrica dels termes i conceptes relacionats amb la Vigilància Tecnològica.
Distingir les diverses fases del cicle de la Vigilància Tecnològica.
Determinar criteris per establir els factors crítics de Vigilància.
Conèixer els tipus de fonts d’informació i els criteris d’avaluació de les fonts per a la Vigilància Tecnològica.
Desenvolupar habilitats de cerca i recuperació de la informació.
Conèixer i aprendre a usar tot un repertori d’eines per automatitzar la Vigilància Tecnològica.
Conèixer la mineria de dades i textos i el seu paper en la Vigilància Tecnològica.. Conèixer algunes eines relacionades.
Ser capaç de decidir per quins canals i quins mitjans de difusió són necessaris per fer arribar la informació recopilada a les persones adequades.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. INTRODUCCIÓ A LA VIGILÀNCIA TECNOLÒGICA |
1.1. Conceptes bàsics
1.2. Intel·ligència tecnològica en la presa de decisions
1.3. El sistema de vigilància tecnològica
1.4. Instruments
|
TEMA 2. INTRODUCCIÓ A LA PROTECCIÓ DE RESULTATS |
2.1. Propietat Industrial
2.2. Propietat Intel·lectual
|
TEMA 3. EINES I ESTRATÈGIES PER A INNOVAR |
3.1. Planificació
3.2. Cerca d'informació
3.3. Informació tecnològica i empresarial
3.4. Eines especialitzades
|
TEMA 4. INNOVACIÓ BASADA EN LA VIGILÀNCIA TECNOLÒGICA |
4.1. Gestió de la informació tecnològica
4.2. Anàlisi i control de productes tecnològics
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
16 |
5 |
21 |
Treballs |
|
4 |
40 |
44 |
Pràctiques a través de TIC |
|
5 |
0 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, estructuració dels temps, informació sobre el treball final, fitxa de l'alumne |
Sessió Magistral |
Sessions teòriques a l'aula ordinària en relació a la metodologia de la vigilància sistemàtica o puntual: definició de les necessitats de vigilància (què, com); cerca, anàlisi i registre de la informació; difusió de la informació i posada en valor. |
Treballs |
Selecció d’un cas d’estudi relacionat amb els interessos de l’alumne. El projecte consistirà en el disseny de les fases principals d’un sistema de VT: FCV, identificació de fonts, automatització de fonts, disseny d’un sistema de difusió i comunicació de la informació recopilada. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar a través de l'ordinador els coneixements impartits en les sessions magistrals: exercicis pràctics relacionats amb les fonts d'informació (selecció, ús i extracció d'informació de fonts formals i estructurades); eines específiques d'ús per a la vigilància tecnològica (selecció, ús i extracció d'informació de fonts informals no estructurades); i, eines d'anàlisi, difusió i publicació de la informació recuperada. |
Atenció personalitzada |
En aquesta assignatura hi ha dos tipus d’atenció personalitzada:
1. Amb cita concertada. Dues reunions: inicial per comentar les possibles opcions per triar el supòsit pel projecte; una segona cita un cop iniciat el projecte per concretar-ne els detalls.
2. Atenció individualitzada en continu durant la realització dels exercicis pràctics a l’aula de TIC.
|
Descripció |
En aquesta assignatura hi ha dos tipus d’atenció personalitzada: 1. Amb cita concertada. Dues reunions: inicial per comentar les possibles opcions per triar el supòsit pel projecte; una segona cita un cop iniciat el projecte per concretar-ne els detalls. 2. Atenció individualitzada en continu durant la realització dels exercicis pràctics a l’aula de TIC. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Selecció d’un cas d’estudi relacionat amb els interessos de l’alumne.
El projecte consistirà en el disseny de les fases principals d’un sistema de VT:
- Factors Crítics de Vigilància (FCV)
- Identificació de fonts
- Tractament i anàlisi de la informació
- Generació de resultats |
75% Memoria
25% Exposición |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria també s'exigirà la realització d'un projecte final de les mateixes característiques que el de primera convocatòria. |
Bàsica |
Arroyo Varela, S. R., La inteligencia competitiva: una herramienta clave en la estrategia empresarial, , Madrid: Pirámide, 2005
, Modelos de vigilancia tecnológica e inteligencia competitiva. , , Bilbao: BAI, 2007
Palop, P.; Vicente, J. M., Vigilancia tecnológica e inteligencia competitiva: su potencial para la empresa , , Madrid: COTEC, 1999
Rey Vázquez L., Informe APEI sobre vigilancia tecnológica, , Gijón, 2009
|
http://www.documentalistaenredado.net/contenido/mod_vig_cast.pdf http://www.eenbasque.net/guia_transferencia_resultados/files/COTEC%20-%20Vigilancia%20Tecnologica%20e%20Inteligencia%20Competitiva%20-%20su%20potencial%20para%20la%20empresa%20espanola.pdf http://eprints.rclis.org/14114/ |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|