Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Coneixer i valorar els mecanismes i procediments de transferència emprats en diferents entorns macroeconòmics.
Avaluar l'impacte econòmic dels programes de la transferència de tecnologia i coneixement.
| | A7 |
Comprendre la importància de la transferència de tecnologia i coneixement i la seva dependència de les interelacions entre institucions públiques i privades.
Entendre els mecanismes i procediments de la transferència, tenint en compte un enfocament global, interdisciplinar i de llarg termini.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B6 |
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Context i Agents |
1.1. La Tecnologia i el Desenvolupament Econòmic.
1.2. Generació de Coneixement a les Universitats i Centres de Recerca.
1.3. Transferència de Tecnlogia i Coneixement. |
Tema 2. Mecanismes i Procediments |
2.1. Mecanismes de Transferència de Tecnologia i Coneixement.
2.2. L'Acord de Transferència.
|
Tema 3. Models de Transferència |
3.1. Models Europeus.
3.2. Comparació dels Models Europeus amb d’Altres Models Internacionals.
3.3. Models a l'Estat Espanyol.
3.4. El Model de Transferència de la URV.
|
Tema 4. Avaluació i Impacte Econòmic |
4.1. Avaluació dels Programes de Transferència.
4.2. Impacte Econòmic de la Transferència de Tecnologia i Coneixement. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
18 |
18 |
36 |
Seminaris |
|
4 |
2 |
6 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presenta l’assignatura i s’exposen els criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
S’introduiran els continguts bàsics de cada tema i s’orientarà a l’estudiant en relació a la bibliografia que ha de fer servir en les hores de treball personal. |
Seminaris |
Presentacions externes d’experts en l’àrea de transferència de coneixement i tecnologia. |
Treballs |
L'alumne ha de treballar individualment i en profunditat un tema relacionat amb el contingut del programa. A l’inici del curs s’assignarà a cada estudiant el tema del seu treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Presentacions / exposicions |
L’alumne exposarà a classe els resultats del treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Atenció personalitzada |
Es destinarà un temps al seguiment individual del treball d’avaluació de cada estudiant. |
Descripció |
Temps a disposició dels estudiants per ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura.
Qualsevol dubte es podrà resoldre mitjançant el correu electrònic, o personalment a les hores de consulta que figurin a l’horari de l’assignatura al Departament d’Economia de la URV.
Es destinarà un temps específic al seguiment individual del treball d’avaluació de cada estudiant.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
A l'inici de curs s'assignarà a cada estudiant el tema del seu treball que haurà d'anar elaborant durant el curs. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Els resultats dels treballs s'exposaran oralment a classe |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 proves de caràcter objectiu, relacionades amb els continguts del programa, que s'hauran de desenvolupar de manera individual |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PRIMERA CONVOCATÒRIA (AVALUACIÓ CONTINUADA) Per superar l'assignatura s'hauran d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació continuada. SEGONA CONVOCATÒRIA L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de tornar a presentar les activitats que no s'hagin superat a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Javier González Sabater, Manual de Transferencia de Tecnología y conocimiento, 2a ed., 2011. The transfer institute
Fundación CyD, La transferencia de tecnología y conocimiento universidad-empresa en España: estado actual, retos y oportunidades, Colección documentos: 17/2012, 2012. Fundación CyD
Rubiralta, M, Transferencia a las empresas de la investigación universitaria. Descripción de modelos europeos, , 2004. Madrid: Fundación Cotec
OCDE, Review of Regional Innovation: Catalonia, Spain, , 2010. OCDE
|
A la presentació de cada tema s'inclourà la bibliografia específica i es
concretaran els capítols de la bibliografia bàsica. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|