DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) LA TRANSFERÈNCIA TECNOLÒGICA Codi 16655109
Ensenyament
Emprenedoria i Innovació (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
CARLES LAVILA, MISERICÒRDIA
Adreça electrònica misericordia.carles@urv.cat
Professors/es
CARLES LAVILA, MISERICÒRDIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura pretén dotar l'estudiant de coneixements avançats sobre les estructures de cooperació i transferència de coneixements per al foment de la creació d'empreses i la innovació. S'estudia la participació i els avantatges de la cooperació en R + D, les estructures de transferència de les universitats en general i de la URV en particular, i els mecanismes de col·laboració per a l’adquisició i transmissió de coneixement.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
 A7 Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Coneixer i valorar els mecanismes i procediments de transferència emprats en diferents entorns macroeconòmics.
Avaluar l'impacte econòmic dels programes de la transferència de tecnologia i coneixement.
 A7 Comprendre la importància de la transferència de tecnologia i coneixement i la seva dependència de les interelacions entre institucions públiques i privades.
Entendre els mecanismes i procediments de la transferència, tenint en compte un enfocament global, interdisciplinar i de llarg termini.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
 B6 Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Context i Agents 1.1. La Tecnologia i el Desenvolupament Econòmic.
1.2. Generació de Coneixement a les Universitats i Centres de Recerca.
1.3. Transferència de Tecnlogia i Coneixement.
Tema 2. Mecanismes i Procediments 2.1. Mecanismes de Transferència de Tecnologia i Coneixement.
2.2. L'Acord de Transferència.
Tema 3. Models de Transferència 3.1. Models Europeus.
3.2. Comparació dels Models Europeus amb d’Altres Models Internacionals.
3.3. Models a l'Estat Espanyol.
3.4. El Model de Transferència de la URV.
Tema 4. Avaluació i Impacte Econòmic 4.1. Avaluació dels Programes de Transferència.
4.2. Impacte Econòmic de la Transferència de Tecnologia i Coneixement.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
A7
B6
C3
1 0 1
Sessió Magistral
A5
A7
B2
B6
C3
18 18 36
Seminaris
A5
A7
B6
C3
4 2 6
Treballs
A5
A7
B2
C3
2 20 22
Presentacions / exposicions
A5
B6
C3
1 3 4
Atenció personalitzada
A5
A7
B6
C3
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
A5
A7
B2
C3
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presenta l’assignatura i s’exposen els criteris d’avaluació.
Sessió Magistral S’introduiran els continguts bàsics de cada tema i s’orientarà a l’estudiant en relació a la bibliografia que ha de fer servir en les hores de treball personal.
Seminaris Presentacions externes d’experts en l’àrea de transferència de coneixement i tecnologia.
Treballs L'alumne ha de treballar individualment i en profunditat un tema relacionat amb el contingut del programa. A l’inici del curs s’assignarà a cada estudiant el tema del seu treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació.
Presentacions / exposicions L’alumne exposarà a classe els resultats del treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació.
Atenció personalitzada Es destinarà un temps al seguiment individual del treball d’avaluació de cada estudiant.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps a disposició dels estudiants per ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura. Qualsevol dubte es podrà resoldre mitjançant el correu electrònic, o personalment a les hores de consulta que figurin a l’horari de l’assignatura al Departament d’Economia de la URV. Es destinarà un temps específic al seguiment individual del treball d’avaluació de cada estudiant.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A5
A7
B2
C3
A l'inici de curs s'assignarà a cada estudiant el tema del seu treball que haurà d'anar elaborant durant el curs. 35%
Presentacions / exposicions
A5
B6
C3
Els resultats dels treballs s'exposaran oralment a classe 15%
Proves objectives de preguntes curtes
A5
A7
B2
C3
2 proves de caràcter objectiu, relacionades amb els continguts del programa, que s'hauran de desenvolupar de manera individual 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

PRIMERA CONVOCATÒRIA (AVALUACIÓ CONTINUADA)

Per superar l'assignatura s'hauran d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació continuada.

SEGONA CONVOCATÒRIA

L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de tornar a presentar les activitats que no s'hagin superat a la primera convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica Javier González Sabater, Manual de Transferencia de Tecnología y conocimiento, 2a ed., 2011. The transfer institute
Fundación CyD, La transferencia de tecnología y conocimiento universidad-empresa en España: estado actual, retos y oportunidades, Colección documentos: 17/2012, 2012. Fundación CyD
Rubiralta, M, Transferencia a las empresas de la investigación universitaria. Descripción de modelos europeos, , 2004. Madrid: Fundación Cotec
OCDE, Review of Regional Innovation: Catalonia, Spain, , 2010. OCDE

A la presentació de cada tema s'inclourà la bibliografia específica i es concretaran els capítols de la bibliografia bàsica.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent