Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Conèixer i valorar els mecanismes i procediments de transferència emprats en diferents entorns macroeconòmics.
Avaluar l'impacte econòmic dels programes de la transferència de tecnologia i coneixement.
| | A7 |
Comprendre la importància de la transferència de tecnologia i coneixement i la seva dependència de les interrelacions entre institucions públiques i privades.
Entendre els mecanismes i procediments de la transferència, tenint en compte un enfocament global, interdisciplinari de llarg termini.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
| | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Context i Agents |
1.1. La Tecnologia i el Desenvolupament Econòmic
1.2. Generació de Coneixement a les Universitats i Centres de Recerca
1.3. Gestionar la Transferència de Tecnologia i Coneixement |
Tema 2. Mecanismes i Procediments |
2.1. Mecanismes de Transferència de Tecnologia i Coneixement
2.2. La Protecció dels Resultats de la Investigació
2.3. L'Acord de Transferència
2.4. Indicadors de Transferència de Tecnologia i de Coneixement
|
Tema 3. Models de Transferència |
3.1. Comparació de Models de Transferència
3.2. Estructura e Instruments del Model de Transferència a Espanya
|
Tema 4. Impacte Econòmic i Social de la Recerca |
4.1. Impacte Econòmic de la Transferència de Tecnologia i Coneixement
4.2. Impacte Social de la Recerca
4.3. Desenvolupament Regional Basat en el Coneixement |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
27 |
47 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Treballs |
|
2 |
16 |
18 |
Presentacions / exposicions |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presenta l’assignatura i s’exposen els criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
S’introduiran els continguts bàsics de cada tema i s’orientarà a l’estudiant en relació a la bibliografia que ha de fer servir en les hores de treball personal. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Presentacions externes d’experts en l’àrea de transferència de coneixement i tecnologia. |
Treballs |
L'alumne ha de treballar individualment i en profunditat un tema relacionat amb el contingut del programa. A l’inici del curs s’assignarà a cada estudiant el tema del seu treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Presentacions / exposicions |
L’alumne exposarà a classe els resultats del treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació. |
Atenció personalitzada |
Es destinarà un temps al seguiment individual del treball d’avaluació de cada estudiant. |
Descripció |
Temps a disposició dels estudiants que té per objectiu ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura.
Qualsevol dubte es podrà resoldre mitjançant el correu electrònic, o personalment a les hores de consulta que figurin al Departament d’Economia de la URV.
Es destinarà un temps específic al seguiment individual del treball d’avaluació de cada estudiant.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
A l'inici de curs es presentaran els possibles temes, entre els quals cada estudiant haurà d'escollir. |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
Els resultats dels treballs s'exposaran oralment a classe.
|
15% |
Proves pràctiques |
|
4 proves de caràcter pràctic a desenvolupar a mesura que el curs avança.
Cadascuna es valorarà en 0,5 punts |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 prova de caràcter objectiu, relacionada amb els continguts del programa, que s'hauran de desenvolupar de manera individual |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PRIMERA CONVOCATÒRIA (AVALUACIÓ CONTINUADA) Per superar l'assignatura s'hauran d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació continuada. SEGONA CONVOCATÒRIA L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de tornar a presentar les activitats que no s'hagin presentat o superat a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Cooke, I. and P.Mayes, Introduction to innovation and technology transfer, 1996, Boston: Artech House
Fundación CyD, La transferencia de tecnología y conocimiento universidad-empresa en España: estado actual, retos y oportunidades, varios años, Fundación CyD
Javier González Sabater, Manual de Transferencia de Tecnología y conocimiento, 2a ed. 2011, The transfer institute
OCDE, Review of Regional Innovation: Catalonia, Spain, 2010, OCDE
Rubiralta, M, Transferencia a las empresas de la investigación universitaria. Descripción de modelos europeos, 2004, Madrid: Fundación Cotec
Varga, A. , Universities, Knowledge Transfer and Regional Development: Geography, Enterpreneurship and Policy, 2009, Cheltenham (England); Northampton (Mass.): Edward
|
|
Complementària |
|
A la presentació de cada tema s'inclourà la bibliografia específica i es concretaran els capítols de la bibliografia bàsica. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|