Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Determinar les característiques de les polítiques de suport a la innovació i els instruments que s'utilitzen
Analitzar el paper dels governs en el foment de la innovació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓ |
1.1 La ciència i el coneixement científic
1.2 La recerca i la generació de coneixement.
1.3 La transferència de coneixement i tecnologia
1.4 La innovació
|
TEMA 2.- ECONOMIA DE LA RECERCA I LA INNOVACIÓ |
2.1 La formació universitària i l'atracció de talent
2.2 El coneixement com a bé públic o bé preferencial
2.3 Les externalitats positives de la recerca i la innovació
2.4 La intervenció de les institucions públiques
|
TEMA 3.- POLÍTIQUES PÚBLIQUES DE RECERCA I INNOVACIÓ |
3.1 La política de recerca i innovació
3.2 L'evolució de les polítiques científiques, tecnològiques i d’innovació
3.3 Els instruments per fomentar la I+D+i
3.4 L’avaluació de les polítiques de R+D+i
|
TEMA 4.- SISTEMES DE RECERCA I INNOVACIÓ |
4.1 El sistema de recerca i innovació
4.2 Els agents del sistema
4.3 Les dimensions sectorials i territorials dels sistemes de recerca i innovació
4.4 La relació universitat - empresa
|
TEMA 5.- ANÀLISI DE POLÍTIQUES DE RECERCA I INNOVACIÓ |
5.1. Les polítiques de R+D+i a la Unió Europea
5.2. Les polítiques de R+D+i a Catalunya i a Espanya
5.3. Les polítiques de R+D+i als Estats Units d'Amèrica
5.4. Les polítiques de R+D+i al Japó i a Corea del Sud
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
18 |
37 |
55 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
3 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes. |
Descripció |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Es valorarà la capacitat de l'alumne/a per sintetitzar els temes i destacar els aspectes més rellevants |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Consisteix en una prova escrita on l'alumne/a aborda quatre qüestions rellevants de la matèria |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Altres comentaris La nota final del curs estarà determinada per la participació activa de l'alumne a classe (assistència, participació en els debats, lectura de referències bibliogràfiques, etc.), la realització d'un treball individual o en grup sobre algun cas de política de R+D+i, en base als continguts i a la bibliografia de l'assignatura, i una prova escrita. Segona convocatòria La prova d'avaluació de la 2ª convocatòria consistirà en un examen final pel 100% de la nota, en la data oficial del calendari acadèmic del Màster. |
Bàsica |
Cañibano, C.; Encinar, M.I. i Muñoz, F.F. (Coord.), Economía del conocimiento y la innovación, Ediciones Pirámide, 2008
Dogson, M.; Gann, D.M. i Phillips, N. (eds), The Oxford Handbook of Innovationa Management, Oxford University Press, 2014
Fagerberg, J.; Mowery, D.C. i Nelson, R.R. (eds), The Oxford handbook of Innovation, Oxford University Press, 2005
Hall, B.H. (ed.), Economics of Research and Development, Edward Elgar Publishing, 2016
Larédo, P. i Mustar, P., Research and innovation policies in the new global economy, Edward Elgar Publishing, 2001
OECD, How is research policy across the OECD organised?, OECD publishing, 2018
Tidd, J. i Bessant, J., Managing Innovation. Integrating Thecnological, Market and Organizational Change (6th Ed.), Jhon Wiley & Sons, 2018
Vence, X. (ed.), Crecimiento y políticas de innovación, Ediciones Pirámide, 2007
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|