IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) R+D+I POLICIES Code 16655110
Study programme
Entrepreneurship and Innovation (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First 1Q
Language
Castellà
Department Economics
Coordinator
BOVÉ SANS, MIQUEL ANGEL
E-mail miquelangel.bove@urv.cat
Lecturers
BOVÉ SANS, MIQUEL ANGEL
Web
General description and relevant information <p> Aquesta assignatura analitza perquè els governs dissenyen i implementen polítiques de recerca i innovació, per tal d'impulsar la competitivitat, el desenvolupament de les seves economies i el benestar dels seus ciutadans. La presència de fallades de mercat, en les activitats de R+D+i, justifica la intervenció de les institucions públiques per tal de promoure la generació de nou coneixement i la seva aplicació a les activitats productives.</p>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A5 Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
Type B Code Competences Transversal
 CT7 Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and a professional.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A5 Determinar les característiques de les polítiques de suport a la innovació i els instruments que s'utilitzen
Analitzar el paper dels governs en el foment de la innovació.
Type B Code Learning outcomes
 CT7 Students must be able to include gender perspective in their student activity.
Students must be able to analyse the major environmental problems from the perspective of their field of expertise in their student and/or professional activity.
Students must be able to give arguments based on social values and make proposals for the improvement of the community.
Students must be able to personally and professionally committed to applying the ethical and deontological concepts of their field of expertise.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1.- INTRODUCCIÓ 1.1 La ciència i el coneixement científic
1.2 La recerca i la generació de coneixement.
1.3 La transferència de coneixement i tecnologia
1.4 La innovació

TEMA 2.- ECONOMIA DE LA RECERCA I LA INNOVACIÓ
2.1 La formació universitària i l'atracció de talent
2.2 El coneixement com a bé públic o bé preferencial
2.3 Les externalitats positives de la recerca i la innovació
2.4 La intervenció de les institucions públiques

TEMA 3.- POLÍTIQUES PÚBLIQUES DE RECERCA I INNOVACIÓ 3.1 La política de recerca i innovació
3.2 L'evolució de les polítiques científiques, tecnològiques i d’innovació
3.3 Els instruments per fomentar la I+D+i
3.4 L’avaluació de les polítiques de R+D+i

TEMA 4.- SISTEMES DE RECERCA I INNOVACIÓ
4.1 El sistema de recerca i innovació
4.2 Els agents del sistema
4.3 Les dimensions sectorials i territorials dels sistemes de recerca i innovació
4.4 La relació universitat - empresa

TEMA 5.- ANÀLISI DE POLÍTIQUES DE RECERCA I INNOVACIÓ
5.1. Les polítiques de R+D+i a la Unió Europea
5.2. Les polítiques de R+D+i a Catalunya i a Espanya
5.3. Les polítiques de R+D+i als Estats Units d'Amèrica
5.4. Les polítiques de R+D+i al Japó i a Corea del Sud


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A5
3 0 3
Lecture
A5
CT7
18 37 55
Presentations / oral communications
A5
CT7
5 5 10
Personal attention
2 3 5
 
Extended-answer tests
A5
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l’assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentations / oral communications Exposició oral del treball (prèvia presentació escrita).
Personal attention Temps reservat per atendre i resoldre dubtes.

Personalized attention
Description
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Presentations / oral communications
A5
CT7
Es valorarà la capacitat de l'alumne/a per sintetitzar els temes i destacar els aspectes més rellevants 40%
Extended-answer tests
A5
Consisteix en una prova escrita on l'alumne/a aborda quatre qüestions rellevants de la matèria 60%
Others  
 
Other comments and second exam session

Altres comentaris

La nota final del curs estarà determinada per la participació activa de l'alumne a classe (assistència, participació en els debats, lectura de referències bibliogràfiques, etc.), la realització d'un treball individual o en grup sobre algun cas de política de R+D+i, en base als continguts i a la bibliografia de l'assignatura, i una prova escrita.

Segona convocatòria

La prova d'avaluació de la 2ª convocatòria consistirà en un examen final pel 100% de la nota, en la data oficial del calendari acadèmic del Màster.


Sources of information

Basic Cañibano, C.; Encinar, M.I. i Muñoz, F.F. (Coord.), Economía del conocimiento y la innovación, Ediciones Pirámide, 2008
Dogson, M.; Gann, D.M. i Phillips, N. (eds), The Oxford Handbook of Innovationa Management, Oxford University Press, 2014
Fagerberg, J.; Mowery, D.C. i Nelson, R.R. (eds), The Oxford handbook of Innovation, Oxford University Press, 2005
Hall, B.H. (ed.), Economics of Research and Development, Edward Elgar Publishing, 2016
Larédo, P. i Mustar, P., Research and innovation policies in the new global economy, Edward Elgar Publishing, 2001
OECD, How is research policy across the OECD organised?, OECD publishing, 2018
Tidd, J. i Bessant, J., Managing Innovation. Integrating Thecnological, Market and Organizational Change (6th Ed.), Jhon Wiley & Sons, 2018
Vence, X. (ed.), Crecimiento y políticas de innovación, Ediciones Pirámide, 2007

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.