Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT7 |
Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and a professional. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Determinar les característiques de les polítiques de suport a la innovació i els instruments que s'utilitzen
Analitzar el paper dels governs en el foment de la innovació.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT7 |
Students must be able to include gender perspective in their student activity.
Students must be able to analyse the major environmental problems from the perspective of their field of expertise in their student and/or professional activity.
Students must be able to give arguments based on social values and make proposals for the improvement of the community.
Students must be able to personally and professionally committed to applying the ethical and deontological concepts of their field of expertise.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓ |
1.1 La ciència i el coneixement científic
1.2 La recerca i la generació de coneixement.
1.3 La transferència de coneixement i tecnologia
1.4 La innovació
|
TEMA 2.- ECONOMIA DE LA RECERCA I LA INNOVACIÓ |
2.1 La formació universitària i l'atracció de talent
2.2 El coneixement com a bé públic o bé preferencial
2.3 Les externalitats positives de la recerca i la innovació
2.4 La intervenció de les institucions públiques
|
TEMA 3.- POLÍTIQUES PÚBLIQUES DE RECERCA I INNOVACIÓ |
3.1 La política de recerca i innovació
3.2 L'evolució de les polítiques científiques, tecnològiques i d’innovació
3.3 Els instruments per fomentar la I+D+i
3.4 L’avaluació de les polítiques de R+D+i
|
TEMA 4.- SISTEMES DE RECERCA I INNOVACIÓ |
4.1 El sistema de recerca i innovació
4.2 Els agents del sistema
4.3 Les dimensions sectorials i territorials dels sistemes de recerca i innovació
4.4 La relació universitat - empresa
|
TEMA 5.- ANÀLISI DE POLÍTIQUES DE RECERCA I INNOVACIÓ |
5.1. Les polítiques de R+D+i a la Unió Europea
5.2. Les polítiques de R+D+i a Catalunya i a Espanya
5.3. Les polítiques de R+D+i als Estats Units d'Amèrica
5.4. Les polítiques de R+D+i al Japó i a Corea del Sud
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
3 |
0 |
3 |
Lecture |
|
18 |
37 |
55 |
Presentations / oral communications |
|
5 |
5 |
10 |
Personal attention |
|
2 |
3 |
5 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentations / oral communications |
Exposició oral del treball (prèvia presentació escrita). |
Personal attention |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes. |
Description |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / oral communications |
|
Es valorarà la capacitat de l'alumne/a per sintetitzar els temes i destacar els aspectes més rellevants |
40% |
Extended-answer tests |
|
Consisteix en una prova escrita on l'alumne/a aborda quatre qüestions rellevants de la matèria |
60% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Altres comentaris La nota final del curs estarà determinada per la participació activa de l'alumne a classe (assistència, participació en els debats, lectura de referències bibliogràfiques, etc.), la realització d'un treball individual o en grup sobre algun cas de política de R+D+i, en base als continguts i a la bibliografia de l'assignatura, i una prova escrita. Segona convocatòria La prova d'avaluació de la 2ª convocatòria consistirà en un examen final pel 100% de la nota, en la data oficial del calendari acadèmic del Màster. |
Basic |
Cañibano, C.; Encinar, M.I. i Muñoz, F.F. (Coord.), Economía del conocimiento y la innovación, Ediciones Pirámide, 2008
Dogson, M.; Gann, D.M. i Phillips, N. (eds), The Oxford Handbook of Innovationa Management, Oxford University Press, 2014
Fagerberg, J.; Mowery, D.C. i Nelson, R.R. (eds), The Oxford handbook of Innovation, Oxford University Press, 2005
Hall, B.H. (ed.), Economics of Research and Development, Edward Elgar Publishing, 2016
Larédo, P. i Mustar, P., Research and innovation policies in the new global economy, Edward Elgar Publishing, 2001
OECD, How is research policy across the OECD organised?, OECD publishing, 2018
Tidd, J. i Bessant, J., Managing Innovation. Integrating Thecnological, Market and Organizational Change (6th Ed.), Jhon Wiley & Sons, 2018
Vence, X. (ed.), Crecimiento y políticas de innovación, Ediciones Pirámide, 2007
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|