Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
|
| A2 |
Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
|
| A7 |
Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitzar la importància de la gestió de la informació en la creació d'una empresa nova i les principals eines.
Detectar noves oportunitats de negoci en l'àrea de la gestió de la informació.
| | A2 |
Desenvolupar un projecte innovador (d'aplicació o investigació) en l'àrea de noves tecnologies.
| | A7 |
Aprendre a treballar responsablement en el nou entorn tecnològic
Conèixer els impactes funcionals i sectorials de la gestió de la informació i les oportunitats emprenedores que presenten.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
| | B2 |
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
| | B3 |
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: FONAMENTS DE LA GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ |
1.1. Fonaments digitals
1.2. Dades, informació coneixement
1.3. Eines i sistemes
1.4. Impactes socials i econòmics
|
TEMA 2: SISTEMES DE GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ |
2.1. ERP
2.2. BI
2.3. Altres sistemes
|
TEMA 3: INTERNET |
3.1. Introducció
3.2. Disseny i usos
3.3. Seguretat i privacitat
3.4 Web 2.0
|
TEMA 4: IMPACTES SECTORIALS I FUNCIONALS |
4.1. Impactes sectorials
4.2. Impactes funcionals
|
TEMA 5: IMPACTES ESTRATÈGICS I ORGANITZACIÓ |
5.1. Organització virtual
5.2. BPR
5.3. Estratègia i tecnologia
5.4. Teletreball
|
TEMA 6: HABILITATS I TENDÈNCIES TIC |
6.1. Habilitats directives per a la gestió de la informació
6.2. Tendències
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
0 |
16 |
Seminaris |
|
4 |
0 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
0 |
4 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
Estudis previs |
|
0 |
20 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
1 |
1 |
Proves orals |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i conèixer els interessos i coneixements previs en l'àrea de gestió de la informació
|
Sessió Magistral |
Sessions d'introducció a temes generals, reflexió i debat sobre els temes de l'assignatura
|
Seminaris |
Seminaris professionals i acadèmics de convidats per aprofundir sobre aspectes específics de l'assignatura
|
Presentacions / exposicions |
Presentació de projectes avaluats pels alumnes
|
Treballs |
Realització de treballs individuals i en equip sobre temes relacionats amb l'assignatura
|
Estudis previs |
Realització de forma individual de lectures obligatòries de l'assignatura
|
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
Descripció |
Es podrà contactar amb el professor en les hores establertes. Fora de l'horari establert es recomana concertar una cita amb el professor. També estarà disponible el contacte per email |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Realització i presentació d'un projecte sobre temes d'actualitat en l'àrea de gestió de la informació
|
10% |
Treballs |
|
Realització de treballs relacionats amb l'assignatura
|
60% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves tipus test
|
20% |
Proves orals |
|
Proves orals d'exposició de continguts de l'assignatura
|
10% |
Altres |
|
Assistència i participació en les activitats desenvolupades a classe |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Norris G. et al , Del ERP al eBusiness: Transformado la Empresa, 2001,
McAfee, A, What Every CEO Needs to Know About The Cloud , 2011,
Arthur W.B. , The second economy , 2011 , Recurso electrónico
Kang D., Zea M , The trouble with travel distribution , 2012,
PwC, The Future of IT outsourcing and cloud computing , 2011,
Beath C., Becerra-Fernandez I., Ross J., Short J. , Finding Value in the Information Explotion , 2012,
Torres T., Arias M. et al , Employability, e-entrepreneurship and economic recovery , 2012,
Arias M. et at , The backwards, forwards and dideways changes of ICT , 2012,
Torres T., Arias M. et al , Information Technology and the learning society: Supporting life long learning and flexicurity policies , 2010,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|