Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Entendre el paper de la innovació tecnològica en l'economia actual
Comprendre el grau d'actualitat dels temes tractats
Utilitzar els instruments estadístics i gràfics típics dels informes econòmics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1.- MARC CONCEPTUAL |
1. Introducció
2. Les innovacions: concepte i característiques.
3. Importància de la innovació tecnològica.
|
TEMA 2.- EL DESENVOLUPAMENT DE LES INNOVACIONS TECNOLÒGIQUES EN DIVERSOS ÀMBITS |
1. La intersectorialitat de les innovacions tecnològiques
2. Agents responsables del desenvolupament de les innovacions tecnològiques
|
TEMA 3.- LES INNOVACIONS TECNOLÒGIQUES I LA RELACIÓ AMB LES EMPRESES DEL TERRITORI |
1. Les innovacions com a elements revulsius del seu territori.
2. La transformació del teixit productiu entorn a innovacions tecnològiques.
3. Els clústers i les innovacions tecnològiques.
|
TEMA 4.- CASOS PRÀCTICS |
1. Les innovacions tecnològiques en el sector de la fusta i el moble
2. Les innovacions tecnològiques en el sector de l'aeronàutica.
3. Les innovacions en el sector de l'agroalimentació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
27 |
42 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
12 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presenta a l’alumne els principals continguts de l’assignatura |
Sessió Magistral |
El professor sintetitza els principals continguts dels diferents temes. El material de les classes es complementa amb la distribució de lectures de recolzament |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes presenten a classe els treballs pràctics el.laborats en relació a un tema de la matèria |
Atenció personalitzada |
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Com a eina pel bon seguiment del curs es preveu una dedicació per part del docent en termes de tutoria presencial en horaris prèviament establerts i coneguts per l’alumne |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Es valorarà la capacitat de l'alumne/a per sintetitzar els temes i destacar els aspectes més rellevants |
50% |
Proves de desenvolupament |
|
Consisteix en una prova escrita on l'alumne/a aborda quatre qüestions rellevants de la matèria |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La prova d'avaluació de la 2ª convocatòria consistirà en un examen final pel 100% de la nota, en la data oficial del calendari acadèmic del Màster. |
Bàsica |
|
OCDE (2005)
Manual de Oslo, París OCDE (2005)
Manual de Frascati, París Segarra, A.
(2001):“Barreras a la entrada e Innovación Tecnológica” en Callejón, M. et al,
Economía Industrial ,Editorial Cívitas, Madrid, pp. 199-244. Segarra, A.
(2007): “Los actores de la política de innovación a escala regional” en Vence,
X. (Coord.),Las políticas de innovación en Europa, Editorial Piràmide, Madrid. |
Complementària |
|
Audretsch, D.
and Acs, Z.J. (1991): “Innovation and Size at the Firm Level”, Southern Economic
Journal, vol. 57 (3), pp. 739-744. Sala-i-Martin,
X. (1994): Apuntes de crecimiento económico, Antoni Bosch Editor, Barcelona. Segarra, A.
(2007): “El papel de las regiones en el fomento de la innovación: la política
industrial en Cataluña” en Vence, X. (Coord.), Las políticas de innovación en
Europa, Editorial Piràmide, Madrid. Schumpeter, J. (1945):
Capitalismo, Socialismo y Democracia, (edició en castellà a Edicions Aguilar,
Madrid, 1968. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|