DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) EXPERIÈNCIES EN CENTRES TECNOLÒGICS Codi 16655210
Ensenyament
Emprenedoria i Innovació (2014)
Cicle 3r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Economia
Coordinador/a
BLANCO DÍAZ, RAÜL
Adreça electrònica raul.blanco@urv.cat
Professors/es
BLANCO DÍAZ, RAÜL
Web
Descripció general i informació rellevant Visites de l'estudiant a centres tecnològics amb els quals està vinculada la universitat, amb l'objectiu de formar i proporcionar experiències beneficioses per a la posterior incorporació contractual al món laboral o per al començament de nous projectes emprenedors. Durant aquestes visites, l'estudiant podrà observar l'aplicació real de continguts teòrics de diferents assignatures del màster com la realització i la gestió de projectes d'R + D + i. Atès que els centres tecnològics pretenen facilitar l'explotació de coneixement tecnològic per empreses existents i generar noves iniciatives empresarials, l'estudiant es posarà en contacte amb la realitat d'aquests centres, coneixerà els agents implicats i entendrà la seva contribució al desenvolupament econòmic del territori.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
 A3 Determinar el pla estratègic de l'empresa respecte a les activitats de R+D i la innovació.
 A4 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses.
 A5 Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
 A3 Analitzar la realitat professional a partir dels coneixements i tècniques adquirides en el màster.
 A4 Analitzar la realitat professional a partir dels coneixements i tècniques adquirides en el màster.
Conèixer la gestió de R + D en les principals empreses innovadors del país.
 A5 Conèixer els infraestructures tecnològiques més importants del país
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Presentació de l'assignatura i preparació de la primera visita: Parc Científic i Tecnològic 1.1. Pla de treball i objectiu de la matèria
1.2. Calendari i activitats del curs.
1.3. Presentació de la primera visita: Parc Científic i Tecnològic
1.4. El rol i la importància dels Parcs Científics i Tecnològics a la nostra economia.
Tema 2. Visita a Parc Científic i Tecnològic
Tema 3. Preparació segona visita: Centre Tecnològic 3.1. El rol i la importància dels Centres Tecnològics.
3.2. La xarxa de Centres Tecnològics de Catalunya: Xarxa TECNIO.
3.3. Altres casos rellevants: País Basc i Alemanya.
3.4. Presentació de la segona visita: Centre Tecnològic.
Tema 4. Visita a Centre Tecnològic.
Tema 5. Preparació tercera visita: Centre de Recerca 5.1. El rol i la importància dels Centres de Recerca.
5.2. La xarxa de Centres de Recerca de Catalunya: Xarxa CERCA.
5.3. Altres casos rellevants
5.4. Presentació de la tercera visita: Centre de Recerca.
Tema 6. Visita a Centre de Recerca
Tema 7. Preparació de la quarta visita: Centre Tecnològic empresa industrial. 7.1. La R+D+i al sector privat a l'actualitat.
7.2. Els centres d'R+D i els centres tecnològics privats.
7.3. La innovació oberta a l'actualitat.
7.4. Presentació de la quarta visita: Centre Tecnològic empresa industrial.
Tema 8. Visita a Centre Tecnològic empresa industrial.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Sessió Magistral
A2
A3
A4
13 14 27
Pràctiques de camp/sortides
A5
16 16 32
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves pràctiques
C4
C5
5 5 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de la matèria. Importància dels Parcs Científics, el Centres Tecnològics i els Centres de Recerca a la nostra societat i a la nostra economia.
Sessió Magistral En aquestes sessions el professor/a presenta els continguts de la matèria, amb un debat obert i amb el suport de material disponible en el moodle.
Pràctiques de camp/sortides Visites al Centres que es determinin amb l'objectiu de veure sobre el terreny com s'apliquen els coneixements adquirits durant el curs.
Atenció personalitzada Espais tutorial entre el professor/a i l'estudiant/a.
Resolució de dubtes, problemes, plantejament de qüestions, etc.

Atenció personalitzada
Descripció
Com a eina pel bon seguiment del curs es preveu una dedicació per part del docent en termes de tutoria presencial en horaris prèviament establerts i coneguts per l’alumne L'atenció personalitzada és l'espai on es troben cara a cara alumne i professor per a fer un seguiment de la matèria i abordar les qüestions pendents i els dubtes que pugui generar el treball de classe i de fora. Es durà a terme en les hores de consulta previament determinades.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques de camp/sortides
A5
Assistència i participació activa a les classes i visites programades. 40%
Proves pràctiques
C4
C5
Realització d'un cas pràctic a partir d'alguna de les visites realitzades. 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Es concretaran en funció de les visites a realitzar.

Complementària

Es concretaran en funció de les visites a realitzar.

Recomanacions


 
Altres comentaris
L'assignatura complementa de manera els ensenyaments rebuts durant el conjunt del curs, tant a nivell de polítiques d'innovació com d'aquelles matèries més relacionades amb l'estratègia empresarial.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent