DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) EXPERIÈNCIES EN VIVERS D'EMPRESA Codi 16655211
Ensenyament
Emprenedoria i Innovació (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SEGARRA ROCA, PEDRO
Adreça electrònica pere.segarra@urv.cat
Professors/es
SEGARRA ROCA, PEDRO
Web
Descripció general i informació rellevant El seu contingut es basa en visites de l'estudiant a vivers d'empreses tant del territori de la demarcació de Tarragona com fora d'aquest. Atès que els vivers són estructures d'acollida per a noves empreses, l'estudiant es posarà en contacte amb la realitat de nous emprenedors, les seves motivacions i els reptes que un entorn d’emprenedoria implica. A més, podrà conèixer als agents implicats i entendre la seva contribució al desenvolupament econòmic del territori.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Apreciar com es coordinen els esforços d’institucions públiques, universitats i organismes privats per impulsar la creació d’empreses.
Prendre consciència de les vicissituds de la posada en marxa d’una nova empresa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
 B2 Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: El fenómeno emprendedor en el mundo
Tema 2: Tipologias y modelos competenciales en el proceso emprendedor
Tema 3: Programas de desarrollo emprendedor.
Tema 4: Visita analítica al vivero 1
Tema 5: Análisis, debate y conclusiones sobre el caso
Tema 6: Visita analítica al vivero 2
Tema 7: Análisis, debate y conclusiones sobre el caso

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
A4
B1
7 0 7
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A4
B1
B3
B6
C3
C4
7 20 27
Pràctiques de camp/sortides
A4
B1
B3
B6
C3
C4
14 24 38
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Pràctiques de camp/sortides Realització de visites a vivers d'empreses que l’estudiant analitza críticament.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. A l'inici del curs s'informarà de l'horari d'atenció.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A4
B1
B3
B6
C3
C4
S'analitzaran casos reals sobre situacions de creació d'empreses i es debatrà sobre els mateixos proposant estratègies alternatives. 30%
Pràctiques de camp/sortides
A4
B1
B3
B6
C3
C4
Realització d'un informe analític (40%nota) a partir de les vivències en les visites als vivers d'empreses proposant noves idees de millora.
Aquest informe s'exposarà oralment (30%nota).
70%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

SEGONA CONVOCATÒRIA

L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de tornar a presentar l'informe de les visites als vivers d'empreses. La nota dels suposits pràctics/ estudi de casos serà la obtinguda en la primera convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent