DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) EXPERIÈNCIES EN VIVERS D'EMPRESA Codi 16655211
Ensenyament
Emprenedoria i Innovació (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
PIÉ DOLS, LAIA
Adreça electrònica laia.pie@urv.cat
Professors/es
PIÉ DOLS, LAIA
Web
Descripció general i informació rellevant El seu contingut es basa en visites de l'estudiant a vivers d'empreses tant del territori de la demarcació de Tarragona com fora d'aquest. Atès que els vivers són estructures d'acollida per a noves empreses, l'estudiant es posarà en contacte amb la realitat de nous emprenedors, les seves motivacions i els reptes que un entorn d’emprenedoria implica. A més, podrà conèixer als agents implicats i entendre la seva contribució al desenvolupament econòmic del territori.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Apreciar com es coordinen els esforços d’institucions públiques, universitats i organismes privats per impulsar la creació d’empreses.
Prendre consciència de les vicissituds de la posada en marxa d’una nova empresa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: El fenomen emprenedor al món

Tema 2: Tipologies i models competencials en el procés emprenedor
Tema 3: Programes de desenvolupament emprenedor
Tema 4: Visita analítica al viver 1
Tema 5: Anàlisi, debat i conclusions sobre el cas
Tema 6: Visita analítica al viver 2
Tema 7: Anàlisi, debat i conclusions sobre el cas

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A4
CT6
7 0 7
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A4
CT2
CT3
CT5
CT6
7 20 27
Pràctiques de camp/sortides
A4
CT2
CT3
CT5
CT6
14 24 38
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Pràctiques de camp/sortides Realització de visites a vivers d'empreses que l’estudiant analitza críticament.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. A l'inici del curs s'informarà de l'horari d'atenció.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A4
CT2
CT3
CT5
CT6
S'analitzaran casos reals sobre situacions de creació d'empreses i es debatrà sobre els mateixos proposant estratègies alternatives. 30%
Pràctiques de camp/sortides
A4
CT2
CT3
CT5
CT6
Realització d'un informe analític (40% nota) a partir de les vivències en les visites als vivers d'empreses proposant noves idees de millora.
Aquest informe s'exposarà oralment (30% nota).
70%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

SEGONA CONVOCATÒRIA

L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de tornar a presentar l'informe de les visites als vivers d'empreses. La nota dels suposits pràctics/ estudi de casos serà la obtinguda en la primera convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent