DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 16655301
Ensenyament
Emprenedoria i Innovació (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de màster Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
SEGARRA ROCA, PEDRO
Adreça electrònica mariaercilia.garcia@urv.cat
pere.segarra@urv.cat
antoni.vidal@urv.cat
susana.sarda@urv.cat
fernando.campa@urv.cat
anabeatriz.hernandez@urv.cat
Professors/es
GARCÍA ÁLVAREZ, MARÍA ERCILIA
SEGARRA ROCA, PEDRO
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
SARDÀ GARCIA, SUSANA
CAMPA PLANAS, FERNANDO
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Web
Descripció general i informació rellevant El Treball de Fi de Màster consisteix en un treball autònom, original i inèdit, que permet a l’estudiant mostrar de manera integrada els continguts formatius i les competències adquirides associades al títol de màster. El TFM podrà elaborar-se en català, castellà o anglès.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Integrar coneixements avançats per analitzar i planificar les fases de creació d'una nova empresa.
 A2 Integrar els coneixements adequats per dissenyar el pla d'empresa.
 A3 Determinar el pla estratègic de l'empresa respecte a les activitats de R+D i la innovació.
 A4 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses.
 A6 Gestionar els projectes d'innovació de les noves empreses considerant el context micro i macroeconòmic.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Desenvolupar les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integrador.
Integrar els coneixements teòrics en les realitats en que es poden projectar.
 A2 Integrar els coneixements teòrics en les realitats en que es poden projectar.
 A3 Aplicar les tècniques pròpies per realitzar un pla estratègic d’una empresa innovadora.
Desenvolupar un pla estratègic d’innovació.
 A4 Aplicar les tècniques pròpies per realitzar un pla estratègic d’una empresa innovadora.
 A6 Dissenyar estratègies per cooperar amb altres socis en projectes de R+D.
Analitzar i utilitzar críticament les fonts d'informació i la bibliografia vinculades al treball.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
 B2 Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
 B3 Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
 B6 Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C3 Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C5 Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
 C6 Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procediments

L’elecció i assignació del tema i tutor del Treball de Fi de Màster seguirà el procediment següent:

a)L’estudiant haurà d’emplenar la seva sol·licitud de proposta de tema i tutor/a utilitzant el model disponible a l’espai Moodle. En el cas que la sol·licitud no inclogui la proposta de tutor/a, la coordinació en farà l’assignació i la comunicarà a l’estudiant.

b)La proposta de tutor/a es farà preferentment entre els docents del màster. No obstant això, l’estudiant pot proposar un professor/a sense docència al màster i també sol·licitar una cotutorització. La proposta haurà de ser acceptada per la coordinació. En cas que no s’accepti la sol·licitud de tema o tutor/a, la coordinació convocarà l’estudiant per a reorientar la proposta.

c)La sol·licitud s’haurà de presentar a la coordinació del TFM en format paper, degudament emplenada i signada. La data límit de presentació es fixarà a l’espai Moodle del TFM.

d)En el cas que l’estudiant no hagi presentat la sol·licitud en el termini establert, s’entendrà que renuncia a la tutorització del seu treball i l’acta del TFM de l’estudiant s’endarrerirà al setembre.

La coordinació del TFM informarà, tant als tutors/es com als estudiants, de la possibilitat de realitzar el TFM dins del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV a mesura que arribin les propostes d’organismes i institucions. Les propostes que sorgeixin d’estudiants i/o docents es debatran entre les persones i entitats implicades i, si escau, es presentaran per a la seva inclusió dins del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster
0 1 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster
10 0 10
Elaboració del treball de fi de grau / màster
0 270 270
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster
1 16 17
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió informativa sobre el contingut i estructura del treball de fi de màster. Informació dels terminis i la documentació a entregar
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster
Elaboració del treball de fi de grau / màster
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

El sistema i la periodicitat de les tutories seran establerts conjuntament entre tutor/a i estudiant. En cas que l’estudiant realitzi el TFM coincidint amb una estada de mobilitat, les tutories s’establiran a través del correu electrònic o qualsevol altre mitjà que faci possible la tutorització. En el cas que l’estudiant desenvolupi tot o part del TFM en una entitat col•laboradora, a més del tutor/a de la URV l’estudiant tindrà un tutor/a d’aquesta entitat.

La coordinació del treball de fi de màster es farà durant les hores d’atenció del professor/a.


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

El treball de Fi de Màster té convocatòria única.

La convocatòria addicional no es podrà aplicar en el Treball de Fi de Màster.

L'estudiant pot sol·licitar l'avançament o l'endarreriment de la convocatòria única en els supòsits i el procediment establerts a la Normativa Acadèmica i de Matrícula de Màster. En cap cas aquesta sol·licitud li permet ser avaluat dues vegades en un mateix curs acadèmic.


Fonts d'informació

Bàsica

La bibliografia variarà segons el tema específic i s'acordarà amb el/la tutor/a.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent