DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING Codi 16665103
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Prerequisits
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN , GERARD ANTHONY
Adreça electrònica gerard.ryan@urv.cat
Professors/es
RYAN , GERARD ANTHONY
Web http://www.jaumegene.com
Descripció general i informació rellevant <p>Aquesta assignatura representa és una profunda introducció al món del màrqueting. Examina la presència i el paper del màrqueting a la societat contemporània, els seus orígens històrics, evolució i desenvolupament, la naturalesa del màrqueting com a disciplina acadèmica i com a funció pràctica en la gestió estratègica de l'empresa. Examina la indústria del màrqueting, les seves sortides professionals i subdisciplines. El curs posa especial èmfasi en els aspectes creatius del màrqueting, així com en el procés estratègic de màrqueting, començant per l'entorn de màrqueting, seguit per l'anàlisi del consumidor, una introducció a la investigació dels mercats, i el desenvolupament d'estratègies de segmentació i posicionament. &nbsp;A més, l'assignatura examina els desenvolupaments actuals i emergents, introdueix els estudiants al màrqueting digital i electrònic i considera les implicacions d'operar en un entorn intercultural.</p><p>Aquesta assignatura està adreçada a estudiants de màster i requereix una comprensió i una apreciació tant acadèmica/científica com pràctica/empresarial del paper del màrqueting.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient.
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
 A4 Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa.
 A5 Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
 A2 Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
 A4 Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
 A5 Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Marketing en la Societat Contemporània
Tema 2. Historia i Desenvolupament del Màrqueting
Tema 3. La Disciplina de Màrqueting
Tema 4. Direcció Estratègica de Màrqueting
Tema 5. La Creativitat en Màrqueting
Tema 6. Entorn de Màrqueting
Tema 7. Investigació de Mercats
Tema 8. El Consumidor
Tema 9. Segmentació
Tema 10. Posiconament
Tema 11. e-Màrqueting
Tema 12. Màrqueting Crosscultural

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 4 6
Sessió Magistral
A1
A2
A4
A5
32 36.5 68.5
Presentacions / exposicions
A1
A2
A4
A5
CT4
5 5 10
Atenció personalitzada
2 4 6
Treballs
A1
A2
A4
2 18 20
 
Proves objectives de tipus test
A5
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es realitzen unes primeres sessions de presentació de l'assignatura per explicar com es vinculen les diferents temàtiques que s'explicaran al llarg del quadrimestre. A més s'explicaran conceptes bàsics per a facilitar la millor contextualització de l'estudiant.
Sessió Magistral Exposició dels conceptes teòrics, principals antecedents bibliogràfics, relació entre els conceptes i la seva aplicació.
Presentacions / exposicions Es desenvoluparan diverses didàctiques en què després de la seva participació l'alumne reflexionarà sobre la seva implicació amb el contingut del tema a tractar.
Atenció personalitzada Amb tutories al llarg del curs.
Treballs Presentació escrita i oral del treball sobre alguns dels continguts de l'assignatura.

Atenció personalitzada
Descripció
Es realitzarà al despatx del professor prèvia cita o bé per email.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A1
A2
A4
A5
CT4
Treballs en grup,i presentats a classe 50%
Proves objectives de tipus test
A5
Examen final amb preguntes tipus test 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per poder aprovar l'assignatura, és necessari aprovar, per un costat, els treballs de l'avaluació continuada, i per l'altre costat, l'examen individual final (tipus test).

Cal treure un mínim de 5/10 en els treballs i un mínim de 5/10 en l'examen final per tal d'aprovar l'assignatura.

En l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un examen.


Fonts d'informació

Bàsica

Hi ha una àmplia i variada gamma de materials d'aprenentatge i suport disponibles per a aquesta assignatura. Sempre que sigui possible, es pot accedir a aquests recursos a (o mitjançant enllaços a través de) l'aula Moodle. Aquests recursos inclouen;

1. apunts de classe

2. resums de classe

3. llistes de lectura

4. llistes de visualització (vídeos)

5. Recursos electrònics i en línia.

Complementària Philip Kotler et al., Marketing Management, 4th European Edition, 2019, Pearson Education
Philip Cateora et al., International Marketing, 18, 2021, McGraw-Hill
Eric Arnould & Craig J. Thompson, Consumer Culture Theory, 1, 2018, Sage
Philip Cutler et al., Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, 1, 2016, Wiley

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent