Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient. |
| A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A4 |
Gestionar la innovació i introduir-la amb èxit en l'empresa i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
| | A2 |
Analitzar les decisions estratègiques en l'àmbit de màrqueting preses per diferents empreses a través del mètode del cas.
Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
| | A4 |
Reconèixer i analitzar la importància de l'estratègia de màrqueting per a l'assoliment dels objectius empresarials i conèixer els fonaments teòrics en què es basen aquestes estratègies.
| | A5 |
Exercitar la presa de decisions estratègiques en màrqueting a nivell individual i en equip, imaginant la realitat a través d'un simulador .
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Marketing en la Societat Contemporània |
|
Tema 2. Historia i Desenvolupament del Màrqueting |
|
Tema 3. La Disciplina de Màrqueting |
|
Tema 4. Direcció Estratègica de Màrqueting |
|
Tema 5. La Creativitat en Màrqueting |
|
Tema 6. Entorn de Màrqueting |
|
Tema 7. Investigació de Mercats |
|
Tema 8. El Consumidor |
|
Tema 9. Segmentació |
|
Tema 10. Posiconament |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
32 |
36.5 |
68.5 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
Treballs |
|
2 |
18 |
20 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzen unes primeres sessions de presentació de l'assignatura per explicar com es vinculen les diferents temàtiques que s'explicaran al llarg del quadrimestre. A més s'explicaran conceptes bàsics per a facilitar la millor contextualització de l'estudiant. |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics, principals antecedents bibliogràfics, relació entre els conceptes i la seva aplicació. |
Presentacions / exposicions |
Es desenvoluparan diverses didàctiques en què després de la seva participació l'alumne reflexionarà sobre la seva implicació amb el contingut del tema a tractar.
|
Atenció personalitzada |
Amb tutories al llarg del curs. |
Treballs |
Presentació escrita i oral del treball sobre alguns dels continguts de l'assignatura. |
Descripció |
Es realitzarà al despatx del professor prèvia cita o bé per email. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Treballs en grup,i presentats a classe |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen final amb preguntes tipus test |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder aprovar l'assignatura, és necessari aprovar, per un costat, els treballs de l'avaluació continuada, i per l'altre costat, l'examen individual final (tipus test). Cal treure un mínim de 5/10 en els treballs i un mínim de 5/10 en l'examen final per tal d'aprovar l'assignatura. En l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un examen. |
Bàsica |
|
Hi ha una
àmplia i variada gamma de materials d'aprenentatge i suport disponibles per a
aquesta assignatura. Sempre que sigui possible, es pot accedir a aquests
recursos a (o mitjançant enllaços a través de) l'aula Moodle. Aquests recursos
inclouen; 1. apunts de
classe 2. resums de
classe 3. llistes
de lectura 4. llistes
de visualització (vídeos)
5. Recursos
electrònics i en línia. |
Complementària |
Philip Kotler et al., Marketing Management, 4th European Edition, 2019, Pearson Education
Philip Cateora et al., International Marketing, 18, 2021, McGraw-Hill
Eric Arnould & Craig J. Thompson, Consumer Culture Theory, 1, 2018, Sage
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|