DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) HABILITATS DIRECTIVES Codi 16665104
Ensenyament
Direcció d'Empreses (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA MONTSERRAT
Adreça electrònica rosalia.cascon@urv.cat
Professors/es
CASCÓN PEREIRA, ROSALIA MONTSERRAT
Web
Descripció general i informació rellevant Es contempla la gestió estratègica del factor humà desde la perspectiva del sistema humà en els seus múltiples nivells (individual, grupal i organitzatiu).

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials.
 A3 Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions.
 A3 Desenvolupar les eines necessàries per aconseguir un bon compliment en les funcions directives.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. 1.1. Estructura i processos.
1.2. Alineació horitzontal i vertical en la GRH.
1.3. La gestió de l'intangible. Soft HRM.
1.4. El compromís organitzatiu.
2. Diferències individuals i identitat. 2.1. Diferències individuals: principals tendències en l'estudi de la personalitat.
2.2. Identitat professional, organitzativa i compromís organitzatiu.
2.3. Aplicació estratègica a l'empresa.
3. Motivació. 3.1 Teories de motivació.
3.2. Relació amb polítiques de GRH.
3.3. Comunicació estratègica i motivació.
4. Processos perceptius i comunicació estratègica. 4.1. Processos perceptius.
4.2. La comunicació humana com a base de totes les habilitats directives. Dificultats.
4.3. Comunicació organitzativa.
4.4. Aplicació estratègica a l'empresa.
5. Negociació. 5.1. Estils de negociació.
5.2. Comunicació estratègica i negociació.
6. Emocions i estrés. 6.1. Emocions en l'àmbit laboral.
6.2. Contracte psicològic i emotional labour.
6.3. Gestió de les emocions i intel·ligència emocional.
6.4. Estrés, eutress i distress.
6.5. Aplicació estratègica a l'empresa.
7. Gestió del canvi. 7.1. Gestió del canvi.
7.2.Comunicació estratègica i gestió del canvi.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A2
A3
14 0 14
Presentacions / exposicions
A2
A3
CT5
6 12 18
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
A3
14 7 21
Debats
CT5
4 6 10
Estudis previs
A2
0 23.5 23.5
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de tipus test
A2
1 19 20
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa.
Sessió Magistral S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat.
Presentacions / exposicions Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Cada tema culmina amb un cas o una pràctica que requereix que l'estudiant apliqui de forma estratègica els coneixements adquirits per a l'anàlisi i solució de problemes en l'entorn empresarial.
Debats Aquests debats tindran lloc tant en el si de la classe magistral, com a rel de les presentacions i de la resolució de casos i pràctiques a l'aula, i seran conduïts i moderats pel docent.
Estudis previs Cal realitzar lectures prèvies i preparació de materials per a les sessions a l'aula. Es deixaran aquests materials al Moodle o bé es recomanarà la bibliografia pertinent.
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades. Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A2
A3
CT5
Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. 30%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
A3
Cada tema culmina amb la resolució d'un cas o pràctica que permeti avaluar l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits. 30%
Proves objectives de tipus test
A2
Tipus test que avalúa els continguts impartits a l'assignatura. 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

És imprescindible obtenir un 3'5 en cada element d'avaluació per poder fer mitja amb la resta d'elements.

La realització de presentacions, resolució de casos i exercicis es realitzarà en equip i la seva puntuació és grupal. 2ªconvocatòria:Consistirà en una prova final que compta un 100%. Per realitzar aquesta prova és requisit imprescindible haver entregat els casos i exercicis proposats al llarg del curs.


Fonts d'informació

Bàsica

Harvard Business Deusto
Woods, S.A. and West M.A., The Psychology of Work and Organizations,Cengage Learning, 2010
Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson,2006
People Management,
Capital Humano
Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002
Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, PearsonEducation, 2007
Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , KoganPage Limited, 2001

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent