Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A3 |
Desenvolupar habilitats directives per comprendre la complexitat i la globalitat de la realitat empresarial i per implantar processos de qualitat i de millora contínua. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions.
| | A3 |
Desenvolupar les eines necessàries per aconseguir un bon compliment en les funcions directives.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. El principal valor: les persones.
Lideratge per al creixement del talent i les empreses. |
1.1 La persona al centre de l’estratègia.
1.2 El líder i la seva responsabilitat dins l’organització.
1.3 Principals habilitats del líder
1.4 Autoconeixement: visió, missió i valors del líder.
|
2. Mentalitat i Gestió emocional |
2.1 Com funciona la ment
2.2 Mentalitat empoderadora i de creixement
2.3 Gestió Emocional I. Teoria
2.4 Gestió Emocional II. Casos pràctics i reflexions |
3. Comunicació i i Persuasió |
3.1 Habilitats comunicatives
3.2 La comunicació dins de l'organització
3.3 Angles psicològics per a la persuasió
3.4 Elements per a un missatge d'impacte |
4. Creativitat i Innovació |
4.1 La disrupció com un element més per al èxit
4.2 Metodologies àgils I. Design Thinking
4.3 Metodologies àgils II. Lean Startup |
5. Presa de decisions, gestió del temps i punt de partida |
5.1 Presa de decisions
5.2 Gestió del temps
5.3 Nous enfocs per al futur |
6. De la teoria a la pràctica |
Invitació d’un director de RRHH o CEO que aporti als participants la teoria a l’acció. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
24 |
10 |
34 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
1 |
16 |
17 |
Treballs |
|
24 |
15 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
15 |
19 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l’assignatura, continguts, metodologia i criteris de d’avaluació. Discussió sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l’assignatura. Es remarcarà la importància de la participació activa a classe a l’hora d’avaluar. |
Sessió Magistral |
A l’inici de cada sessió s’exposaran els continguts. Aquest espai serà entre un 40-50% de la sessió. L’altre percentatge restant estarà dedicat al debat, a les reflexions, a la resolució de problemes per a l’aplicació.
L’objectiu és que els estudiants es qüestionin tots els continguts i fer-los partícips de la co-creació de la pròpia sessió. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Es durà a terme un diari personal al llarg de totes les sessions per tal que sigui la pròpia experiència de l’estudiant qui faci de palanca a l’evolució i creixement del mateix.
Així mateix, també es considerarà la creació de la marca personal i professional potent a la xarxa de LinkedIn. |
Treballs |
Són els descrits dins de la sessió magistral. Activitats experiencials on es persegueix la participació activa de cada estudiant amb la finalitat d’assolir l’aprenentatge i integrar coneixements. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d’atenció a l’estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana escriure als professors prèviament per a confirmar la visita. |
Descripció |
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades.
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S’avaluarà la participació activa en les sessions magistrals. |
10% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
L’estudiant durà a terme un diari personal on reflexi l’aprenentatge, l’integració dels coneixements, les reflexions personals i els compromisos per tal d’assegurar el seu creixement.
També s’avaluarà la posada en escena en l’entorn real a través de confeccionar una marca personal i professional a través de la xarxa de LinkedIn. |
30% |
Treballs |
|
Es tracta de les activitats proposades a classe i s’avaluara l’aprofundiment en les reflexions, el desenvolupament del pensament crític i la participació activa en l’equip de treball. |
30% |
Proves mixtes |
|
Prova final on s’avalua el desenvolupament de les habilitats i requerir la integració dels coneixements. Aquesta prova constarà d’una part oral i una part escrita de reflexió. Cal obtenir almenys un 40% en la nota d’aquest examen per tal que faci mitja amb la resta d’elements d’avaluació. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es requereix un mínim de 4 en cada un dels elements avaluatius per poder fer mitja amb la resta. L'assistència resulta imprescindible per al seguiment i la realització de les activitats plantejades. La segona convocatòria consisteix en els mateixos elements avaluatius que la primera convocatòria. Per poder realitzar aquesta prova és imprescindible entregar el portfolio i les presentacions sol·licitades durant l'assignatura. |
Bàsica |
Daniel Goleman, Inteligencia Emocional, 2006, Kairós
Daniel Goleman, Inteligencia Emocional en el Trabajo, 2005, Kairós
Daniel Kahneman, Pensar rápido, pensar despacio, 2000, DeBolsillo
James M Kouzes, El desafío del liderazgo, 2018, REM
Stephen Covey, Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva, 1990, Paidós
Patrick Lencioni, Equipos Ideales, 2016, Urano
Patrick Lencioni, Las 5 disfunciones de un equipo, 2002, Urano
Simon Sinek, Empieza con el porqué, 2018, Empresa Activa
Daniel Pink, La sorprendente verdad sobre lo que nos motiva, 2010, Planeta
Tom Kelley, Las diez caras de la innovación, 2010, Planeta
Steve Blank, El manual del emprendedor, 2013, Planeta
Eric Ries, El método Lean Startup, 2012, Deusto
Christophe Morin, El código de la persuasión, 2018, Planeta
Daniel Khaneman, Piensa rápido, piensa despacio, 2013, Debolsillo
Laszlo Block, La nueva fórmula del trabajo, 2015, Conecta
Gary Hamel, Humanocracia, 2022, Harvard Business Review Press
Frederic Laloux, Renventar las organizaciones, 2016, Arpa
Adam Grant, Dar y Recibir, 2014, Planeta
Tom Peters, ¡Excelencia ahora! Humanismo extremo, 2022, Empresa Activa
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|