Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Apreciar i gestionar l'impacte social i mediambiental de les decisions empresarials tenint en compte el paper i la responsabilitat de l'empresa en la societat. |
| A7 |
Dissenyar el pla d'internacionalització d'una empresa des d'una perspectiva multidisciplinària i aplicar estratègies per al seu desenvolupament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Exercitar la presa de decisions estratègiques en un entorn global.
Detectar les necessitats, les avantatges i els inconvenients que tenen les empreses en relació a la seva internacionalització.
Saber treballar les bases de dades per tal de poder determinar quines accions són les més adequades per al procés d´internacionalització de l´empresa.
| | A7 |
Exercitar la presa de decisions estratègiques en un entorn global.
Detectar les necessitats, les avantatges i els inconvenients que tenen les empreses en relació a la seva internacionalització.
Saber treballar les bases de dades per tal de poder determinar quines accions són les més adequades per al procés d´internacionalització de l´empresa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.LA GLOBALIZACIÓN DE LOS MERCADOS |
1.1. Factores impulsores de la globalización
1.2. El entorno económico global
1.3. Teorías explicativas de la globalización
1.4. Consecuencias de la globalización par a las empresas |
2. COMPETITIVIDAD INTERNACIONAL DE LAS EMPRESAS |
2.1. Razones para la internacionalización de la empresa
2.2. Factores estructurales de la internacionalización: el Diamante de Porter
2.3. El plan de internacionalización
2.4. Grado de globalización y tipos de mercados: tipología de industrias internacionales
2.5. Estrategías de internacionalización
2.6.Estrategia de entrada en mercados exteriores: selección del país y maneras de entrada (exportación, acuerdos contractuales, inversión directa) |
3. GESTIÓN DE LA EMPRESA INTERNACIONAL |
3.1. Localización de actividades y producción internacional
3.2. Comercialización de productos
3.3. Gestión de la distancia y la diversidad cultural
3.4. Gestión de los recursos humanos: los expatriados
3.5. Estructura organizativa internacional |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
14.5 |
24.5 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación del profesor y de la asignatura |
Sessió Magistral |
Exposición en clase de los contenidos |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolución en clase de casos prácticos
Debate crítico de artículos |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Planteamiento de una situación en la que tiene que trabajar el estudiante para dar una solución argumentada al tema |
Atenció personalitzada |
Resolución de dudas en el despacho del profesor |
Descripció |
Resolución de dudas en el despacho del profesor |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Entrega de casos a lo largo del curso |
40% |
Proves mixtes |
|
Examen teórico y práctico |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segunda convocatoria consistirá en un examen teórico y práctico (100% de la nota). |
Bàsica |
Canals, J., La ingternacionalización de la empresa: cómo evaluar la penetración en los mercados exteriores, 1994, Madrid: McGraw-Hill
Guisado, M., Internacionalización de la empresa: estrategias de entrada en mercados extranjeros, 2002, Madrid: Pirámide
|
|
Complementària |
Bartlett, C. y Ghoshal, S., La empresa sin fronteras, 1991, Madrid: McGraw-Hill
Canals, J., Competitividad internacional y estrategia de la empresa, 1991, Barcelona: Ariel
Claver, E. y Quer, D., Estrategias de intetrnacionalización de la empresa, 2000, Alicante: Club Universitario
Daniels, J.D. y Radebaugh, L.H., Negocios internacionales, 2004, México: Pearson
Durán, J.J., Estrategia y economía de la empresa multinacional, 2001, Madrid: Pirámide
Guerras, L.A. y Navas, J.E., La dirección estratégica de la empresa (Cap. 13), 2015, Madrid: Civitas y Thomson Reuters
Jarillo, J.C. y Martínez, J., Estrategia internacional: más allá de la exportación, 1991, Madrid: McGraw-Hill
Porter, M.E., La ventaja competitiva de las naciones, 1991, Barcelona: Plaza & Janés
Rugman, A.M. y Hodgetts, R.M., Negocios internacionels: un enfoque de administración estratégica, 1997, Madrid: McGraw-Hill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|